Likumprojekts

Likumprojekts

Iesniedz Juridiskā komisija

 

 

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

 

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

1. Aizstāt 45. pantā vārdus “Labklājības ministrija” ar vārdiem “Veselības ministrija”.

2. Izteikt 46. pantu šādā redakcijā:

“46.pants. Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī vielu, kas var tikt izmantotas narkotisko un psihotropo vielu nelikumīgai izgatavošanai (prekursoru), nelikumīga iegādāšanās vai glabāšana nelielos apmēros vai narkotisko un psihotropo vielu lietošana bez ārsta nozīmējuma

Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī vielu, kas var tikt izmantotas narkotisko un psihotropo vielu nelikumīgai izgatavošanai (prekursoru) nelikumīgu iegādāšanos vai glabāšanu nelielos apmēros bez nolūka realizēt, kā arī par narkotisko un psihotropo vielu lietošana bez ārsta nozīmējuma, -

uzliek naudas sodu līdz septiņdesmit pieciem latiem vai piemēro administratīvo arestu uz laiku līdz piecpadsmit diennaktīm.

Persona, kas labprātīgi nodevusi tās rīcībā nelielos apmēros esošās narkotiskās un psihotropās vielas un zāles, kā arī vielas, kas var tikt izmantotas narkotisko un psihotropo vielu nelikumīgai izgatavošanai (prekursorus), ko tā bija iegādājusies vai glabājusi bez nolūka realizēt, vai arī labprātīgi griezusies ārstniecības iestādē pēc medicīniskās palīdzības sakarā ar narkotisko un psihotropo vielu un zāļu lietošanu bez ārsta nozīmējuma, tiek atbrīvota no administratīvās atbildības par šajā pantā paredzētajām darbībām.

Nelikumīgā apritē esošu narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī vielu, kas var tikt izmantotas narkotisko un psihotropo vielu nelikumīgai izgatavošanai (prekorsori) apmēri, līdz kuriem daudzumi atzīstami par nelieliem, noteikti likuma “Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību” 2. pielikumā.”

 

3. Izteikt 46.1 pantu šādā redakcijā:

“46.1 pants. Noteiktās kārtības pārkāpšana farmaceitiskajā darbībā

Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī vielu, kas var tikt izmantotas narkotisko un psihotropo vielu nelikumīgai izgatavošanai (prekursori) ražošanas, izgatavošanas vai izplatīšanas noteikumu pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu fiziskām personām no simt līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām – no tūkstoš līdz piectūkstoš latiem, konfiscējot šīs zāles, vielas vai prekursorus vai bez konfiskācijas.

Par Latvijas republikā nereģistrētu vai neatļautu zāļu izplatīšanu –

uzliek naudas sodu – izplatītājam – fiziskai personai no simt līdz piecsimt latiem, bet juridiskajai personai – no tūkstoš līdz piectūkstoš latiem, konfiscējot šīs zāles.

Par tādu zāļu izplatīšanu, kurām beidzies to derīguma termiņš vai kuru kvalitāte neatbilst apstiprinātās tehnisko normatīvu dokumentācijas prasībām, -

uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz trīssimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām — no divsimt piecdesmit līdz piectūkstoš latiem, konfiscējot šīs zāles vai bez konfiskācijas.

Par zāļu izplatīšanu bez normatīvajos aktos noteiktajiem

dokumentiem –

uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divdesmit pieciem līdz divsimt latiem, bet juridiskajām personām — no divsimt piecdesmit līdz tūkstoš latiem, konfiscējot šīs zāles vai bez konfiskācijas.

Par zāļu dokumentācijas uzskaites, saglabāšanas, lietošanas vai aprites kārtības neievērošanu farmaceitiskās darbības uzņēmumos -

uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divdesmit pieciem līdz simt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām — no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem.

Par zāļu ražošanas, kontroles un izplatīšanas noteikumu pārkāpšanu -

uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz divdesmit pieciem latiem, bet juridiskajām personām— no trīssimt līdz piectūkstoš latiem, konfiscējot zāles vai bez konfiskācijas.

Par zāļu reklāmas noteikumu pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu fiziskām personām līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām – no piectūkstoš līdz desmittūkstoš latiem.

Par recepšu veidlapu izgatavošanas, uzglabāšanas noteikumu un recepšu izrakstīšanas kārtības neievērošanu -

uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divdesmit pieciem līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām – no divsimt līdz tūkstoš latiem.”

4. Izteikt 46.2 pantu šādā redakcijā:

“46.2 pants. Zāļu saņemšanas, uzglabāšanas un izlietošanas pārkāpumi ārstniecības iestādēs un sociālās aprūpes institūcijās

Par zāļu saņemšanas, uzglabāšanas un izlietošanas pārkāpumiem ārstniecības iestādē un sociālās aprūpes institūcijās –

uzliek naudas sodu ārstniecības iestādes vai sociālās aprūpes institūcijas vadītājam līdz divsimt piecdesmit latiem.”

5. Aizstāt 228.2 panta 1. punktā vārdus “divsimt piecdesmit” ar vārdu “desmittūkstoš” un 2. punktā vārdu “simt” ar vārdu “tūkstoš”.

6. Aizstāt 258. pantā vārdus “Labklājības ministrija” ar vārdiem “Veselības ministrija”.

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”

ANOTĀCIJA

 

1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā ir nepieciešami saistībā ar Veselības ministrijas iesniegtajiem priekšlikumiem likumā “Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību”, lai noteiktu sevišķi bīstamo narkotisko vielu reklāmas aizliegumu. Jautājumi, kas saistīti ar zāļu un narkotisko vielu reklāmu šobrīd ir ļoti aktuāli, jo reklāmas ietekme un nozīme ļoti strauji attīstās, bet par pārkāpumiem soda sankcijas ir nesamērīgi mazas vai vispār likumdošanā nav noteiktas.

2. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?

Ierobežot farmaceitiskās darbības pārkāpumus, kas novērsīs draudus patērētāju veselībai.

3. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?

Iekasējot soda naudas, tās tiks ieskaistītas valsts budžetā.

4. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?

Jāizdara grozījumi likumā “Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību”.

5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts?

Atbilstošs ES likumdošanai.

6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu?

Ar Veselības ministrijas Farmācijas departamentu.

7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?

Likums neprasa speciālu izpildes mehānismu.

 

 

Juridiskās komisijas

priekšsēdētāja S. Āboltiņa