Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Likumā par ostām

Izdarīt Likumā par ostām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 15.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 9., 15.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 12.nr.; 2001, 9., 11.nr.; 2002, 23.nr.; 2003, 15.nr.) šādus grozījumus:

1. Izslēgt 20.panta pirmajā daļā vārdu "uzkrātos".

2. Izteikt 21.pantu šādā redakcijā:

"21.pants. Ostu attīstības fonda finanšu līdzekļu avoti

Ostu attīstības fonda finanšu līdzekļi ir valsts budžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem, kuru veido ostu pārvalžu iemaksas valsts budžeta ieņēmumos, un juridisko un fizisko personu ziedojumi."

3. Izslēgt 22.pantā vārdus "speciālā budžeta".

Likums stājas spēkā 2004.gada 1.janvārī.

 

 

 

Satiksmes ministra vietā –

ekonomikas ministrs

J.Lujāns

 

 

 

 

Normatīvā akta projekta

“Grozījums “Likumā par ostām””

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Šobrīd bez kopējā valsts pamatbudžeta pastāv arī atsevišķi speciālie budžeti, tai skaitā arī Ostu attīstības fonds.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Atbilstoši Valdības pieņemtajam lēmumam par valsts speciālo budžetu likvidēšanu (22.07.2003 MK sēdes protokols nr.41, 2 §) Ostu attīstības fonda līdzekļi tiks ieskaitīti valsts pamatbudžetā.

3. Cita informācija

Nav

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekta pieņemšana pārveido Ostu attīstības fondu (OAF) no speciālā budžeta formas par pamatbudžeta sastāvdaļu.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Uzņēmējdarbības vidi tas neietekmē. Savukārt tiks apgrūtināta līdzekļu piesaiste OAF, jo pastāv risks ka, ja kādu iemeslu dēļ kādi no plānotajiem projektiem netiks realizēti tekošajā gadā, plānotie līdzekļi netiks saglabāti nākamā gada budžetā.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvais akts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvais akts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Nav.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst.latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Var apgrūtināt līdzekļu piesaisti.

2.Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvais akts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Normatīvais akts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildus izdevumu finansēšanai

Normatīvais akts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvais akts šo jomu neskar.

6. Cita informācija

Normatīvais akts šo jomu neskar.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un MK noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti

Attiecībā uz MK noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Normatīvā akta projekta realizēšanai ir nepieciešams izdarīt grozījumus Ministru kabineta 2001.gada 7.augusta noteikumos nr.350 “Ostu attīstības fonda nolikums”, vairākos punktos svītrojot vārdus “speciālā budžeta”.

Šie noteikumu grozījumi jau tiek izstrādāti.

2. Cita informācija

Nav.

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

(atbilst/ neatbilst)

Kkomentāri

 

   

5. Cita informācija

Nav.

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

Nav.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta noteikto prasību izpildei netiks radītas jaunas valsts institūcijas. To veiks jau esošās institūcijas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu.

Īpašs komunikācijas plāns normatīvā akta ieviešanai nav nepieciešams.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo.

Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta ir piemērojams vispārējais administratīvais process.

4. Cita informācija

Nav.

Satiksmes ministrs R.Zīle

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

V.Legzdiņš

A.Ļubļina

D.Andersone

A.Maldups

25.09.2003

648

I.Ozola

7028322, inita.ozola@sam.gov.lv