2003

2003. gada 11. septembrī

Latvijas Republikas

Saeimas Prezidijam

 

Likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam izskatīšanai likumprojektu “Grozījums likumā ''Par privatizācijas sertifikātiem”.

Pielikumā: likumprojekts uz 1 lapas,

anotācija likumprojektam uz 3 lapām.

 

 

 

 

Likumprojekts

 

 

“Grozījums likumā ''Par privatizācijas sertifikātiem”.”

 

Izdarīt likumā ''Par privatizācijas sertifikātiem” sekojošu grozījumu:

 

Izteikt 18.panta vienpadsmito daļu šādā redakcijā:

“(11) Sertifikāti kā maksāšanas līdzeklis par valsts un pašvaldību īpašuma objektiem normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos un kārtībā izmantojami līdz 2005.gada 31.decembrim. Institūcija, kas likumā paredzētajos gadījumos pieņem sertifikātus kā maksāšanas līdzekli, dzēš sertifikātus Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Sertifikāti pēc to izmantošanas termiņa beigām tiek anulēti.”

 

 

Likumprojekta

“Grozījums likumā “Par privatizācijas sertifikātiem””

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Likuma “Par privatizācijas sertifikātiem” 18.panta 11.daļā ir noteikts, ka īpašuma kompensācijas sertifikāti kā maksāšanas līdzeklis par valsts un pašvaldību īpašuma objektiem izmantojami līdz 2003.gada 31.decembrim, Institūcija, kas likumā paredzētajos gadījumos pieņem sertifikātus kā maksāšanas līdzekli, dzēš sertifikātus Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Sertifikāti pēc to izmantošanas termiņa beigām tiek anulēti.

Līdz 2003.gada 1.augustam valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizācijā izmantoti 99,73 milj. sertifikātu jeb 89,5% no piešķirto sertifikātu skaita, t.sk. 5,872 milj. kompensācijas sertifikātu.

Aktīvi turpinās zemes privatizācijas process. Līdz 2003.gada 1. augustam privatizēti 1250 tūkst. ha lauku zemes un 10,8 tūkst. ha pilsētu zemes. Tātad privatizācijas sertifikātu izmantošanas termiņa pagarināšana var nozīmīgi ietekmēt zemes izpirkšanas un privatizācijas procesu pilsētās un lauku apvidos.

Līdz 2003.gada 1.augustam nav izmantoti 0,93 milj. sertifikāti (0,8 %), t.sk. 0,194 milj. īpašuma kompensācijas sertifikāti (2,6%).

Minētā sakarā nav nodrošināta likuma 19.pantā ietverto valsts un pašvaldību garantiju izpilde attiecībā uz sertifikātu izmantošanu atbilstoši to nominālvērtībai valsts vai pašvaldību īpašuma objektu privatizācijā.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekta mērķis ir nodrošināt sertifikātu īpašnieku tiesību realizāciju valsts vai pašvaldību īpašuma objektu privatizācijas procesā.

Likumprojekts paredz izteikt jaunā redakcijā likuma “Par privatizācijas sertifikātiem" 18.panta vienpadsmito daļu, paredzot sertifikātu kā maksāšanas līdzekļa izmantošanu līdz 2005.gada 31.decembrim.

3. Cita informācija

-

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

Likumprojekts dos iespēju iedzīvotājiem piedalīties privatizācijā, izmantojot privatizācijas sertifikātus.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Likumprojekts būtiski neietekmēs valsts budžetu un pašvaldību budžetus

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod

-

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

Likumprojekts šo jomu neskar

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Likumprojekts šo jomu neskar

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiks radītas

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Saskaņā ar likumu “Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības.