Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Obligātā militārā dienesta likumā

Izdarīt Obligātā militārā dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 6.nr.; 1998, 1.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 1., 10., 24.nr.; 2002, 14.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 21.panta pirmo daļu ar 14.punktu šādā redakcijā:

"14) personām, kuras ir ievēlētas par Saeimas, pilsētas domes, novada domes vai pagasta padomes deputātiem."

2. Izslēgt 45.pantu.

 

 

 

Aizsardzības ministrs

Ģ.V.Kristovskis

 

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījumi Obligātā militārā dienesta likumā”

anotācija

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1.Pašreizējās situācijas raksturojums

Saeimas vēlēšanu likums nosaka, ka obligātā aktīvā dienesta karavīrs, kurš ir ievēlēts par Saeimas deputātu, tiek atvaļināts no aktīvā dienesta. Pilsētas domes, novada domes un pagastu padomes vēlēšanu likums skaidri nosaka, ka ir aizliegts iesaukt OMD pilsētas, novada vai pagasta domes deputātu. Obligātā militārā dienesta likuma 21.pantā ir izsmeļošs saraksts, kurā tiek iekļauti gadījumi, kad tiek pieņemts lēmums par neiesaukšanu OMD. Saeimas, pilsētas, pagasta vai novada domes deputāta statuss nav minēts kā iemesls, lai neiesauktu OMD. Tādējādi, ir redzamas pretrunas starp Saeimas vēlēšanu likuma, Pilsētas domes, novada domes un pagastu domes vēlēšanu likuma un Obligātā militārā likuma normām.

Šā gada 1.jūlijā stājās spēkā Dzīvesvietas deklarēšanas likums, līdz ar ko iepriekš eksistējošo pieraksta sistēmu nomainījusi dzīvesvietas deklarēšanas sistēma. Saglabājot Obligātā militārā dienesta likumā iestrādāto principu, ka ir aizliegts pierakstīt (tagad – reģistrēt) dzīvesvietā Latvijas pilsoņus, kuriem nav noformēti ar obligātā militārā dienesta uzskaiti saistītie dokumenti, personai tiks likti šķēršļi dzīvesvietas deklarēšanai, kas ir pretrunā ar demokrātisku dzīvesvietas deklarēšanas principu, un var novest pie tā, ka personas savu dzīvesvietu nedeklarēs. Arī Dzīvesvietas deklarēšanas likums neparedz to dokumentu iesniegšanu, kas saistīti ar obligātā militārā dienesta uzskaiti. Militārā dienesta pārvaldēm, tāpat kā līdz šim, savam darbam nepieciešamo informāciju par personām būs iespējams saņemt no Iedzīvotāju reģistra.

2.Tiesību akta projekta būtība

Lai sakārtotu Obligātā militārā dienesta likuma prasības ar Saeimas vēlēšanu likumu, kā arī Pilsētas domes, novadu domes un pagastu domes vēlēšanu likumu, tiek izstrādāts šis likumprojekts, kas paredz, ka obligātajā militārajā dienesta neiesauc personas, kuras ir ievēlētas par Saeimas, pilsētas, novada vai pagasta domes deputātu. Papildus tam, likuma normas tiek saskaņotas ar Dzīvesvietas deklarēšanas likumu.

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1.Ietekme attiecībā uz

makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar.

3.sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar.

4.Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un

Pašvaldību budžetiem

tūkst. Ls

Kārtējais

gads

Trīs nākamie gadi

*)

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

2.Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts šo jomu neskar.

3.Finansiālā ietekme

Likumprojekts šo jomu neskar.

4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi

papildu izdevumu finansēšanai

Likumprojekts šo jomu neskar.

5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts šo jomu neskar.

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti-

Likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

 

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Likumprojekts šo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti ( piem., Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml., numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

(atbilst / neatbilst)

Komentāri

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

 

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

3.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses- vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunās valsts institūcijas netiek radītas.

 

 

 

 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”

3.Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

Aizsardzības ministrs Ģ.V.Kristovskis

 

 

 

 

 

 

 

Aizsardzības ministrs

Valsts sekretāra p.i.

Juridiskā departamenta direktora p.i.

Par kontroli atbildīgā persona

Dokumenta autors

 

 

Ģ.V.Kristovskis

 

 

I.Dreģe

 

 

S.Araslanova

 

 

I.Rate

 

 

S.Araslanova

 

 

 

04.08.2003. 16:35

705

Araslanova

Svetlana.Araslanova@mod.gov.lv; tālr.7335133