Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

1. Papildināt 246.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

"Protokols par administratīvo pārkāpumu ir numurēts dokuments."

2. Izteikt 274.panta otro daļu šādā redakcijā:

"Lēmums satur:

1) tās institūcijas (amatpersonas) nosaukumu, kura pieņēmusi lēmumu;

2) lēmuma numuru, kura pirmie trīs simboli ir institūcijas trīsciparu kods, ko piešķir Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs;

3) lietas izskatīšanas datumu;

4) ziņas par personu, uz kuru attiecas izskatāmā lieta;

5) lietas izskatīšanā konstatēto apstākļu izklāstu;

6) protokola par administratīvo pārkāpumu numuru;

7) norādījumu uz normatīvo aktu, kas paredz atbildību par attiecīgo administratīvo pārkāpumu;

8) lietā pieņemto lēmumu."

3. 299.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdu "desmit" ar vārdu "trīsdesmit";

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

"Naudas sodu, kas uzlikts par administratīvo pārkāpumu, pārkāpuma izdarītājs iemaksā bankas iestādē, ja normatīvajos aktos nav paredzēts citādi, un norāda lēmuma par naudas soda uzlikšanu numuru."

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

M.Gulbis

 

Likumprojekta “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valsts funkciju realizācijā viens no uzdevumiem ir nodrošināt uzlikto sodu izpildes kontroli. Jau ilgstoši nav izdevies pārvarēt vairākas problēmas, kas saistītas ar naudas soda iekasēšanu un to nomaksas kontroli. Informācija liecina, ka liela daļa no uzliktajiem naudas sodiem netiek samaksāta un līdz ar to nerealizējas viens no svarīgiem tiesību principiem – soda neizbēgamība.

Pašreiz Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 299.pants paredz, ka pārkāpējam naudas sods jāsamaksā ne vēlāk kā desmit dienu laikā no dienas, kad viņam izsniegts lēmums par naudas soda uzlikšanu, taču bieži vien personām finansiālu apsvērumu dēļ nav iespējams uzlikto naudas sodu nomaksāt desmit dienu laikā, tāpēc likumprojekts paredz naudas soda nomaksas termiņa pagarināšanu.

Minētā panta trešā daļa nosaka, kas naudas sodu pārkāpumu izdarītājs iemaksā bankas iestādē, ja likumdošanā nav paredzēts citādi. Pārkāpējs veicot maksājumu bankā aizpilda maksājuma uzdevumu, kurā norāda savu vārdu, uzvārdu, uzliktā naudas soda summu, institūcijas , kas pieņēmusi lēmumu par naudas soda uzlikšanu konta (subkonta) numuru un iemaksas mērķi, taču, lai minētā institūcija varētu identificēt pārkāpumu, maksājumu uzdevumā un attiecīgi Valsts kases saņemtajā informācijā no Latvijas Bankas, kura savukārt pa starpbanku elektroniskā klīringa sistēmu to saņem no komercbankām būtu obligāti norādāms arī lēmuma numurs.

Ņemot vērā to, ka pašreiz Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss neparedz administratīvo pārkāpumu protokola numurēšanu, likumprojekts paredz, ka protokols par administratīvo pārkāpumu ir numurēts dokuments.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paredz, ka protokols par administratīvo pārkāpumu ir numurēts dokuments, lēmumā norāda numuru, kur pirmie trīs simboli ir trīsciparu institūcijas kods, kuru piešķir Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, kā arī, ka personai, kurai par izdarīto administratīvo pārkāpumu uzlikts naudas sods, tas jāsamaksā ne vēlāk kā trīsdesmit dienu laikā pēc dienas, kad viņai izsniegts lēmums par naudas soda uzlikšanu.

3. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz valsts budžeta un pašvaldības budžetiem

 

(tūkst.latu)

Rādītāji

Kārtējais

gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji

piecu

gadu

laikā

pēc

kārtējā

gada

 

2003

2004

2005

2006

2007

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansu ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Iespējams, ka pieaugs (par 15-25% ) ieņēmumi no naudas sodiem.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz

spēkā esošo tiesību normu sistēmu

  1. Kādi normatīvie akti (likumi un

Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

V. Kādam Latvijas starptautiskajām saistībām

atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības

Pakāpe

(atbilst/

neatbilst)

Komentāri

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,

sagatavojot normatīvā akta projektu

1.Ar kurām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Kādi ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav veiktas

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldības puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas institūcijas netiks radītas

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

Laikraksts “Latvijas Vēstnesis”, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS) un citi masu saziņas līdzekļi un sistēmas

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds var aizstāvēt savas tiesības vispārējā administratīvā procesa noteiktajā kārtībā

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

Ministrs M.Gulbis

 

 

16.04..2003 15:44

871

E.Zaļais

7219156, Ervins.Zalais@iem.gov.lv

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktores pienākumu izpildītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

     

J.Rekšņa

I.Šnepsta

T.Stragova

E.Zaļais