Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījums likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību"

Izdarīt likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 8.nr.; 1993, 24./25.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1993, 36.nr.; 1995, 7.nr.; 2001, 24.nr.) šādu grozījumu:

Papildināt 18.2 panta trešo daļu aiz vārdiem "īpašnieku (valdītāju)" ar vārdiem "un/vai turētāju".

 

 

Kultūras ministre

I.Rībena

 

 

Anotācija likuma

“Grozījums likumā ‘‘Par kultūras pieminekļu aizsardzību””

projektam

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

Eiropas līguma par asociācijas izveidošanu starp Eiropas Kopienām un to Dalībvalstīm un Latvijas Republiku 69.pantā noteikts, ka Latvija vairākās jomās savus likumus tuvinās Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem. Lai ieviestu ES Padomes 15.03.1993. direktīvu 93/7/EEC, kas nosaka no dalībvalsts teritorijas nelikumīgi izvestu kultūras priekšmetu atgriešanu, likumā ‘’Par kultūras pieminekļu aizsardzību’’ jau ir iestrādātas normas par mākslas un antikvāro priekšmetu atgriešanu - 18.2 pants, tomēr tās pilnībā neatbilst šīs direktīvas prasībām attiecībā uz nelikumīgi izvestu kultūras priekšmetu turētāju.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

 

 

 

Likuma ‘’Par kultūras pieminekļu aizsardzību’’ 18.2 panta trešā daļa papildināta, lai saskaņotu ES Padomes 15.03.1993. direktīvu 93/7/EEC, kas nosaka no dalībvalsts teritorijas nelikumīgi izvestu kultūras priekšmetu atgriešanu.

3. Cita informācija

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

 

  

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos

neskar

neskar

neskar

neskar

neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

neskar

neskar

neskar

neskar

neskar

3. Finansiālā ietekme  

neskar

neskar

neskar

neskar

neskar

 1

 2

 3

 4

 5

 6

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

neskar

neskar

neskar

neskar

neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

neskar

neskar

neskar

neskar

neskar

6. Cita informācija

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

Sagatavots Ministru kabineta noteikums projekts “Nelikumīgi izvesto mākslas un antikvāro priekšmetu atdošana”

2. Cita informācija 

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

  

Likuma projekts atbilst Eiropas līgumam par asociācijas izveidošanu starp Eiropas Kopienām un to Dalībvalstīm un Latvijas Republiku, kura 69.pantā noteikts, ka Latvija vairākās jomās savus likumus tuvinās Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem.

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

 ES Padomes 15.03.1993. Direktīva 93/7/EEC par no dalībvalsts teritorijas nelikumīgi izvestu kultūras priekšmetu atgriešanu (OJ L 074, 27/03/1993 p. 0074 – 0079);

ES Padomes 1997.gada 17.februāra direktīva 96/100/EC (OJ L060, 01/03/1997 p.0059-0060) un 2001.gada 5.jūnija direktīva 2001/38/EC (OJ L187, 10/07/2001 p. 0043 – 0044), kas izdara grozījumus direktīvā 93/7/EEC

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

18.2 panta trešā daļa

Direktīvas 93/7/EEC 4.panta 1. punkts

Atbilst

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas 

Nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 Nav notikušas

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

 

 

Šobrīd sabiedrības informēšanas pasākumi vēl nav veikti, tomēr, sabiedrība tiks informēta ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas Informācijas centra un mājas lapas palīdzību.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav notikušas

5. Cita informācija

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

Noteikumu projekta izpildei netiek radītas jaunas valsts institūcijas. Noteikumu projekta izpildi nodrošinās esošā valsts institūcija – Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Sabiedrība tiks informēta ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas Informācijas centra palīdzību; par mākslas un antikvāro priekšmetu izvešanas/ievešanas kārtību ir paredzēts izdot bukletu.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Savas tiesības indivīds var aizstāvēt Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija.

 

 

Kultūras ministrs

Valsts sekretārs

Juridiskais dienests

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

__.__.2003.

 

 

__.__.2003.

 

 

__.__.2003.

 

 

__.__.2003.

 

 

__.__.2003.

I.Rībena

D.Pavļuts

I.Millersone

I.Bērziņa

R.Eize

15.07.2003.10:00

757, R.Eize 7229272, regina.eize@mantojums.lv