Aizsardzības un iekšlietu komisija

Aizsardzības un iekšlietu komisija

Likumprojekts otrajam lasījumam

Grozījumi Nacionālās drošības likumā

(reģ.nr.326)

Spēkā esošā redakcija

1.lasījumā pieņemtā redakcija

Pr.nr.

Priekšlikumi 2.lasījumam

Atbildīgās komisijas

atzinums

Komisijas ieteiktā redakcija 2.lasījumam

1

2

3

4

5

6

 

Izdarīt Nacionālās drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 1., 12.nr.; 2003, 12.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2003, 159.nr.) šādus grozījumus:

     

Izdarīt Nacionālās drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 1., 12.nr.; 2003, 12.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2003, 159.nr.) šādus grozījumus:

3.pants. Nacionālās drošības sistēma un tās uzdevumi

(1) Nacionālās drošības sistēmu veido valsts varu un pārvaldi realizējošās institūcijas un Latvijas pilsoņi, kam likums deleģē pienākumus un tiesības nacionālās drošības jomā noteiktas kompetences ietvaros.

(2) . . .

 

 

1

 

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

3.panta pirmajā daļā aizstāt vārdus “Latvijas pilsoņi” ar vārdu “personas”.

 

Noraidīt

 

5.pants. Latvijas pilsoņu pienākums un tiesības

Katra Latvijas pilsoņa pienākums ir aizstāvēt valsts neatkarību, brīvību un demokrātisko valsts iekārtu. Tikai Latvijas pilsoņi ir tiesīgi:

1) piedalīties nacionālās drošības plāna izstrādē;

2) pildīt militāro dienestu;

3) ieņemt amatus valsts drošības iestādēs.

 

2

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Izslēgt likuma 5.pantu.

Noraidīt

 

6.pants. Saeimas kompetence

Saeima:

1) pieņem likumus nacionālās drošības jomā;

2) apstiprina Nacionālās drošības koncepciju un Valsts aizsardzības koncepciju;

3) veic parlamentāro kontroli pār Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, Iekšlietu ministrijas sistēmas un valsts drošības iestādēm;

4) nosaka Nacionālo bruņoto spēku un Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu pamatstruktūru un apjomu, kā arī personāla komplektēšanas principus;

5) nosaka valsts drošības iestāžu personāla komplektēšanas principus;

 

 

 

 

 

 

6) nosaka nacionālās drošības vajadzībām nepieciešamos budžeta līdzekļus un kontrolē šo līdzekļu izlietojumu;

7) lemj par Nacionālo bruņoto spēku vienību izmantošanu ārpus valsts teritorijas likumā noteiktajā kārtībā;

8) ieceļ amatā un atbrīvo no amata likumā noteiktās aizsardzības institūciju un valsts drošības iestāžu amatpersonas;

9) lemj par kara pasludināšanu un uzsākšanu;

10) izvērtē izsludinātās ārkārtējās situācijas, izņēmuma stāvokļa vai mobilizācijas pamatotību;

11) izskata Ministru prezidenta gadskārtējo ziņojumu par nacionālo drošību.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. 6.pantā:

svītrot 5.punktu;

 

 

 

 

 

 

 

izteikt 6.punktu šādā redakcijā:

"6) akceptē un pārrauga nacionālās drošības vajadzībām piešķirto budžeta līdzekļu izlietojumu;".

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

4

 

5

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Saeimas deputāts D.Turlais:

Svītrot sestā panta 4.punktā vārdus “un Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu”.

8.Saeimas deputāts J.Dalbiņš:

Svītrot 1.panta 1.punktu.

8.Saeimas deputāts O.Deņisovs:

6.panta 5.punktu atstāt spēkā esošajā likuma redakcijā.

8.aeimas deputāts V.Buzajevs:

Izteikt likuma 6.panta 5.punktu šādā redakcijā:

“5) nosaka valsts drošības iestāžu personāla komplektēšanas principus;”.

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs;

Izteikt likuma 6.panta 6.punktu šādā redakcijā:

“6) nosaka nacionālās drošības vajadzībām nepieciešamos budžeta līdzekļus un kontrolē šo līdzekļu izlietojumu;”.

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

Atbalstīt

 

Atbalstīt 4.priekšl. redakcijā

 

Atbalstīt 4.priekšl. redakcijā

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. 6.pantā:

izslēgt 4.punktā vārdus “un Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu”;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

izteikt 6.punktu šādā redakcijā:

"6) akceptē un pārrauga nacionālās drošības vajadzībām piešķirto budžeta līdzekļu izlietojumu;".

7.pants. Saeimas Nacionālās drošības komisijas kompetence

(1) Saeimas Nacionālās drošības komisijā ievēlē tikai tos deputātus, kuri ir saņēmuši pirmās kategorijas speciālo atļauju pieejai valsts noslēpumam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(2) Saeimas Nacionālās drošības komisija:

1) nosaka valsts drošības iestāžu pamatstruktūru un apjomu;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) izvērtē un akceptē valsts drošības iestāžu budžetu projektus;

3) veic valsts drošības iestāžu darbības un budžeta līdzekļu izlietošanas parlamentāro kontroli;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4) noklausās valsts drošības iestāžu ziņojumus un pārskatus, izskata šo iestāžu darbības pārbaudes rezultātus;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5) izvērtē un akceptē Satversmes aizsardzības biroja iesniegtos priekšlikumus par tā struktūru, amatiem un darba samaksu;

6) apstiprina Satversmes aizsardzības biroja nolikumu;

7) izskata priekšlikumus par Satversmes aizsardzības biroja direktora iecelšanu amatā un atbrīvošanu no amata.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  7.panta otrajā daļā:

svītrot 1.punktu;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

svītrot 2.punktā vārdus "un akceptē";

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

"4) noklausās Ministru prezidenta un valsts drošības iestāžu vadītāju ziņojumus par valsts drošības iestāžu darbību, kā arī izskata šo iestāžu darbības pārbaudes rezultātus;";

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

svītrot 5. un 6.punktu.

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

 

 

18

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Izteikt 7.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Saeimas Nacionālās drošības komisijas sastāvā ir pa vienam deputātam no katras Saeimas frakcijas, kurā ir 9 vai mazāk deputāti, un pa diviem deputātiem no katras Saeimas frakcijas, kurā ir vairāk kā 9 deputāti. Šajā komisijā var tikt ievēlēti tikai tie deputāti, kuri ir saņēmuši pirmās kategorijas speciālo atļauju pieejai valsts noslēpumam.”.

8.Saeimas deputāts D.Turlais:

Izteikt 7.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Saeima ar savu lēmumu izveido Nacionālās drošības komisiju. Šajā komisijā ievēlētajiem deputātiem ir nepieciešama pirmās kategorijas speciālā atļauja pieejai valsts noslēpumu saturošai informācijai.”.

8.Saeimas deputāts O.Deņisovs:

7.panta otrās daļas 1.punktu atstāt spēkā esošajā likuma redakcijā.

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Izteikt 7.panta otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā:

“1) nosaka valsts drošības iestāžu pamatstruktūru un apjomu;”.

8.Saeimas deputāts O.Deņisovs:

7.panta otrās daļas 2.punktu atstāt spēkā esošajā likuma redakcijā.

8.Saeimas deputāti I.Ūdre, L.Mūrniece, V.Krištopans, J.Dobelis, O.Kastēns:

Izslēgt likumprojekta 2.pantā vārdus “svītrot 2.punktā vārdus “un akceptē””.

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Izteikt 7.panta 2.punktu šādā redakcijā:

“2) izvērtē un akceptē valsts drošības iestāžu budžetu projektus;”.

8.Saeimas deputāts O.Deņisovs:

7.panta otrās daļās 4.punktu atstāt spēkā esošajā likuma redakcijā.

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Izteikt 7.panta otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā:

“4) noklausās valsts drošības iestāžu ziņojumus un pārskatus, izskata šo iestāžu darbības pārbaudes rezultātus;”.

8.Saeimas deputāts J.Dalbiņš:

Izteikt 2.panta 3.punktu šādā redakcijā:

“4) noklausās Ministru kabineta un valsts drošības iestāžu vadītāju ziņojumus par valsts drošības iestāžu darbību, kā arī izskata šo iestāžu darbības pārbaudes rezultātus;”.

8.Saeimas deputāts O.Deņisovs:

7.panta otrās daļas 5.un 6.punktu atstāt spēkā esošajā likuma redakcijā.

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Izteikt 7.panta otrās daļas 5. un 6. punktu šādā redakcijā:

“5) izvērtē un akceptē Satversmes aizsardzības biroja iesniegtos priekšlikumus par tā struktūru, amatiem un darba samaksu;

6) apstiprina Satversmes aizsardzības biroja nolikumu;”.

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

Atbalstīts 13.priekšl. redakcijā

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

Atbalstīts 13.priekšl. redakcijā

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  7.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Saeima ar savu lēmumu izveido Nacionālās drošības komisiju. Šajā komisijā ievēlētajiem deputātiem ir nepieciešama pirmās kategorijas speciālā atļauja pieejai valsts noslēpumu saturošai informācijai.”.

 

 

 

izslēgt otrās daļas 1.punktu;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

izteikt otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā:

"4) noklausās Ministru kabineta un valsts drošības iestāžu vadītāju ziņojumus par valsts drošības iestāžu darbību, kā arī izskata šo iestāžu darbības pārbaudes rezultātus;";

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

izslēgt otrās daļas 5. un 6.punktu.

9.pants. Ministru prezidenta kompetence

Ministru prezidents:

1) vada valsts apdraudējuma situāciju novēršanas un pārvarēšanas pasākumus;

2) sniedz Saeimai gadskārtējo ziņojumu par nacionālo drošību;

3) saskaņo ministru darbību nacionālās drošības jomā;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4) nodrošina nacionālās drošības, valsts aizsardzības un tautsaimniecības mobilizācijas koncepciju un plānu izstrādi un izpildi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Papildināt 9.pantu ar 5.punktu šādā redakcijā:

"5) vada Valsts drošības iestāžu padomi."

20

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22

 

 

23

8.Saeimas deputāts O.Deņisovs:

9.pantu atstāt spēkā esošajā likuma redakcijā.

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Izteikt likuma 9.pantu šādā redakcijā:

“9.pants. Ministru prezidenta kompetence

Ministru prezidents:

1) vada valsts apdraudējuma situāciju novēršanas un pārvarēšanas pasākumus;

2) sniedz Saeimai gadskārtējo ziņojumu par nacionālo drošību;

3) saskaņo ministru darbību nacionālās drošības jomā;

4) nodrošina nacionālās drošības, valsts aizsardzības un tautsaimniecības mobilizācijas koncepciju un plānu izstrādi un izpildi.”.

Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Izslēgt likumprojekta 3.pantu.

8.Saeimas deputāts D.Turlais:

Aizstāt 9.panta 4.punktā vārdu “nodrošina” ar vārdu “organizē”.

Atbalstīts AIeK redakcijā

 

Atbalstīts AIeK redakcijā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Aizstāt 9.panta 4.punktā vārdu “nodrošina” ar vārdu “organizē”.

15.pants. Valsts drošības iestādes

(1) Valsts drošības iestādes ir valsts institūcijas, kuras nacionālās drošības sistēmai noteikto uzdevumu īstenošanā veic izlūkošanas (pretizlūkošanas) darbības un operatīvās darbības pasākumus.

(2) Valsts drošības iestāžu kopumu veido:

1) Satversmes aizsardzības birojs;

2) Militārās pretizlūkošanas dienests;

3) Drošības policija.

(3) . . .

 

 

 

24

 

 

 

 

 

25

 

 

8.Saeimas deputāts D.Turlais:

15.panta pirmajā daļā aiz vārda “izlūkošanas” likt komatu un izslēgt iekavas vārdam “pretizlūkošanas”.

 

Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Aizstāt 15.panta otrās daļas 2.punktā vārdu “pretizlūkošanas” ar vārdiem “izlūkošanas un drošības”.

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

4. 15.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus “izlūkošanas (pretizlūkošanas)” ar vārdiem “izlūkošanas, pretizlūkošanas”;

 

 

aizstāt otrās daļas 2.punktā vārdu “pretizlūkošanas” ar vārdiem “izlūkošanas un drošības”.

 

4. Papildināt likumu ar 15.1 pantu šādā redakcijā:

"15.1 pants. Informācijas analīzes dienests

(1) Informācijas analīzes dienests ir Ministru prezidenta tiešās pakļautības valsts pārvaldes institūcija.

(2) Informācijas analīzes dienestam ir šādas galvenās funkcijas:

1)  izvērtēt un analizēt valsts drošības iestāžu sniegto informāciju, kā arī sagatavot attiecīgus priekšlikumus Ministru prezidenta un Ministru kabineta turpmākai rīcībai;

2) sniegt Ministru prezidentam un Ministru kabinetam rekomendācijas par valsts drošības iestāžu darbības virzieniem un prioritātēm;

3) analizēt un prognozēt valsts apdraudējumu.

(3) Informācijas analīzes dienesta nolikumu apstiprina Ministru kabinets."

26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28

 

 

 

 

 

 

 

 

29

 

 

8.Saeimas deputāti I.Ūdre, L.Mūrniece, V.Krištopans, J.Dobelis, O.Kastēns:

Izteikt 15.1 panta tekstu šādā redakcijā:

“(1) Informācijas analīzes dienests ir Ministru kabineta pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde.

(2) Informācijas analīzes dienests:

1) izvērtē un analizē valsts drošības iestāžu sniegto informāciju un sniedz to Nacionālās drošības padomes locekļiem;

2) sagatavo attiecīgus priekšlikumus un rekomendācijas Saeimas Nacionālās drošības komisijas, Valsts prezidenta, Ministru prezidenta turpmākai rīcībai;

3) sniedz Nacionālās drošības padomes locekļiem rekomendācijas par valsts drošības iestāžu darbības virzieniem un prioritātēm;

4) analizē un prognozē valsts apdraudējumu.

(3) Informācijas analīzes dienesta vadītāju ieceļ amatā un atbrīvo no amata Ministru kabinets pēc Nacionālās drošības padomes priekšlikuma.

(4) Informācijas analīzes dienesta nolikumu apstiprina Ministru kabinets. Pirms apstiprināšanas nolikuma projekts jāsaskaņo ar Saeimas Nacionālās drošības komisiju.”.

8.Saeimas deputāts O.Deņisovs:

Papildināt likumu ar 15.1 pantu šādā redakcijā:

“15.1 pants. Informācijas analīzes dienests

(1) Informācijas analīzes dienests ir Nacionālās drošības padomes tiešās pakļautības valsts pārvaldes institūcija.

(2) Informācijas analīzes dienestam ir šādas galvenās funkcijas:

1) izvērtēt un analizēt valsts drošības iestāžu sniegto informāciju, kā arī sagatavot attiecīgus priekšlikumus Nacionālās drošības padomei turpmākai rīcībai;

2) sniegt Nacionālās drošības padomei rekomendācijas par valsts drošības iestāžu darbības virzieniem un prioritātēm;

3) analizēt un prognozēt valsts apdraudējumu.

(3) Informācijas analīzes dienesta nolikumu apstiprina Nacionālās drošības padome.”

 

8.Saeimas deputāts J.Dalbiņš:

Izteikt 4.panta otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
”1) izvērtēt un analizēt valsts drošības iestāžu sniegto informāciju, kā arī sagatavot attiecīgus priekšlikumus Ministru kabineta turpmākai rīcībai;”.

8.Saeimas deputāts J.Dalbiņš:

Izteikt 4.panta otrās daļas 2.punktu šādā redakcijā:

“2) sniegt Ministru kabinetam rekomendācijas par valsts drošības iestāžu darbības virzieniem un prioritātēm;”.

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīts 26.priekšl. redakcijā

 

 

 

 

 

 

Atbalstīts 26.priekšl. redakcijā.

5. Papildināt likumu ar 15.1 pantu šādā redakcijā:

"15.1 pants. Informācijas analīzes dienests

(1) Informācijas analīzes dienests ir Ministru kabineta pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde.

(2) Informācijas analīzes dienests:

1) izvērtē un analizē no valsts drošības iestādēm saņemto informāciju un sniedz to Nacionālās drošības padomes locekļiem;

2) sagatavo attiecīgus priekšlikumus un ieteikumus Saeimas Nacionālās drošības komisijai, Valsts prezidentam un Ministru prezidentam attiecībā uz turpmāko rīcību;

3) sniedz Nacionālās drošības padomes locekļiem ieteikumus attiecībā uz valsts drošības iestāžu darbības virzieniem un prioritātēm;

4) analizē un prognozē valsts apdraudējumu.

(3) Informācijas analīzes dienesta vadītāju ieceļ amatā un atbrīvo no amata Ministru kabinets pēc Nacionālās drošības padomes priekšlikuma.

(4) Informācijas analīzes dienesta nolikumu apstiprina Ministru kabinets. Pirms apstiprināšanas nolikuma projekts saskaņojams ar Saeimas Nacionālās drošības komisiju.”

19.pants. Nacionālās drošības padomes sastāvs

(1) Nacionālās drošības padomes locekļi ir:

1) Valsts prezidents;

2) Saeimas priekšsēdētājs;

3) Saeimas Nacionālās drošības komisijas priekšsēdētājs;

4) Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisijas priekšsēdētājs;

5) Ministru prezidents;

6) aizsardzības ministrs;

7) ārlietu ministrs;

8) iekšlietu ministrs;

9) Satversmes aizsardzības biroja direktors.

(2) Ģenerālprokuroram ir tiesības piedalīties Nacionālās drošības padomes sēdēs.

(3) Nacionālās drošības padomes un tās sekretariāta darbību nodrošina Valsts prezidenta kanceleja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.  19.pantā:

svītrot pirmās daļas 9.punktu;

papildināt pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā:

"(21) Ar padomdevēja tiesībām uz Nacionālās drošības padomes sēdi var uzaicināt valsts drošības iestāžu vadītājus un Informācijas analīzes dienesta vadītāju."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Saeimas deputāts O.Deņisovs:

19.panta pirmās daļas 9.punktu atstāt spēkā esošajā likuma redakcijā.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.  19.pantā:

svītrot pirmās daļas 9.punktu;

papildināt pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā:

"(21) Ar padomdevēja tiesībām uz Nacionālās drošības padomes sēdi var uzaicināt valsts drošības iestāžu vadītājus un Informācijas analīzes dienesta vadītāju."

20.pants. Nacionālās drošības padomes kompetence

(1) Nacionālās drošības padome:

1) saskaņo augstāko valsts institūciju un amatpersonu īstenotu vienotu valsts politiku nacionālās drošības jomā un izskata tās pilnveidošanas gaitu un problēmas;

2) izskata likumā noteiktos ar nacionālo drošību saistītos plānus un koncepcijas.

(2) Nacionālā drošības padome iesniedz priekšlikumus Saeimai par Satversmes aizsardzības biroja direktora iecelšanu amatā un atbrīvošanu no amata.

(3) Nacionālās drošības padomes lēmums, izņemot šā panta otrajā daļā minēto gadījumu, ir rekomendējošs un neatbrīvo atbildīgās amatpersonas no atbildības par to pieņemtajiem lēmumiem.

 

31

8.Saeimas deputāti I.Ūdre, L.Mūrniece, V.Krištopans, J.Dobelis, O.Kastēns:

Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā:

“20.pantā:

papildināt otro daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:

“Nacionālās drošības padome iesniedz priekšlikumus Ministru kabinetam par Informācijas analīzes dienesta vadītāja iecelšanu amatā un atbrīvošanu no amata.”;

papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Nacionālajai drošības padomei ir tiesības pieprasīt Informācijas analīzes dienestam un valsts drošības iestādēm visu viņu rīcībā esošo informāciju, kas skar nacionālās drošības intereses.””.

Atbalstīt

 

 

 

 

 

7. 20.pantā:

papildināt otro daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:

“Nacionālās drošības padome iesniedz priekšlikumus Ministru kabinetam par Informācijas analīzes dienesta vadītāja iecelšanu amatā un atbrīvošanu no amata.”;

papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Nacionālajai drošības padomei ir tiesības pieprasīt Informācijas analīzes dienestam un valsts drošības iestādēm visu to rīcībā esošo informāciju, kas skar nacionālās drošības intereses.”

25.pants. Citu institūciju un amatpersonu pilnvaras kara vai militāra iebrukuma gadījumā

Ja likumīgās valsts varu un pārvaldi realizējošās institūcijas likvidētas nedemokrātiskā veidā vai citas valsts militāra iebrukuma rezultātā, tad neatkarības saglabāšanas vai atjaunošanas interesēs:

1) . . .

4) pilsoņi un sabiedrība vērš iespējamos pretošanās pasākumus pret nelikumīgajām pārvaldes institūcijām.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

32

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Likuma 25.panta 4.punktā svītrot vārdus “pilsoņi un”.

 

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

26.pants. Valsts apdraudējuma analīze

(1) Valsts apdraudējuma analīze ir visaptverošs izvērtējums, kura rezultātā tiek noteikti esošie un potenciālie specifiskie nacionālās drošības apdraudējumi vai riska faktori.

(2) Valsts apdraudējuma analīzi:

1) sagatavo Satversmes aizsardzības birojs;

2) izskata Nacionālās drošības padome;

3) apstiprina Ministru kabinets reizi gadā līdz 1.aprīlim.

 

 

 

 

 

 

6. Izteikt 26.panta otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā:

"1) sagatavo Informācijas analīzes dienests, pamatojoties uz valsts drošības iestāžu sniegto informāciju;".

33

 

 

 

 

34

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

35

8.Saeimas deputāts O.Deņisovs:

26.panta otrās daļas 1.punktu atstāt spēkā esošajā likuma redakcijā.

8.Saeimas deputāts D.Turlais:

Izteikt 26.panta otrās daļas 1., 2. un 3. punktus šādā redakcijā:

“1) apkopo Informācijas analīzes dienests, pamatojoties uz Valsts drošības iestāžu sniegto informāciju;

2) izskata Valsts drošības iestāžu padome;

3) pēc Ministru prezidenta ierosinājuma to izskata Nacionālās drošības padome un Ministru kabinets.”.

Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Izteikt likumprojekta 6.panta tekstu šādā redakcijā:

“Izteikt 26.panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Valsts apdraudējuma analīzi:

1) sagatavo Informācijas analīzes dienests, pamatojoties uz Valsts drošības iestāžu sniegto informāciju;

2) izskata Valsts drošības iestāžu padome;

3) pēc Ministru prezidenta ierosinājuma to izskata Nacionālās drošības padome un Ministru kabinets.””

Noraidīt

 

 

 

 

Atbalstīts AIeK redakcijā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

8. Izteikt 26.panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Valsts apdraudējuma analīzi:

1) sagatavo Informācijas analīzes dienests, pamatojoties uz valsts drošības iestāžu sniegto informāciju;

2) izskata Valsts drošības iestāžu padome;

3) pēc Ministru prezidenta ierosinājuma izskata Nacionālās drošības padome un Ministru kabinets.”