Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

vides un reģionālās politikas komisija Likumprojekts otrajam lasījumam

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta

“Grozījumi Atkritumu apsaimniekošanas likumā ” otrajam lasījumam

Spēkā esošā redakcija

Pirmā lasījuma redakcija

(Reģ. nr. 324)

Nr. p.k

Iesniegtie priekšlikumi

Komisijas slēdziens

Komisijas atbalstītā 2. lasījuma redakcija

1

2

3

4

5

6

Atkritumu apsaimniekošanas likums

Grozījumi Atkritumu apsaimniekošanas likumā

     

Grozījumi Atkritumu apsaimniekošanas likumā

 

Izdarīt Atkritumu apsaimniekošanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.) šādus grozījumus:

     

Izdarīt Atkritumu apsaimniekošanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Aizstāt visā likumā vārdus "Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Vides ministrija" (attiecīgā locījumā).

     

1. Aizstāt visā likumā vārdus “Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem “Vides ministrija” (attiecīgā locījumā).

I nodaļa. Vispārīgie noteikumi

         

1.pants. Likumā ir lietoti šādi termini:

         

1) atkritumi — jebkurš priekšmets vai viela, no kuras īpašnieks atbrīvojas, ir nolēmis vai spiests atbrīvoties un kura atbilst atkritumu klasifikatorā noteiktajām kategorijām;

         

2) atkritumu radītājs — fiziskā vai juridiskā persona, kuras darbība rada atkritumus vai kura veic atkritumu sajaukšanu vai citas darbības, kā rezultātā mainās atkritumu sastāvs un īpašības;

         

3) atkritumu pārstrādes objekts — ražošanas komplekss vai iekārta, ar kuras palīdzību tiek veikta atkritumu pārstrāde;

         
 

2. Izteikt 1.panta 4.punktu šādā redakcijā:

       

4) atkritumu apsaimniekošana — atkritumu savākšana (tai skaitā atkritumu vākšana, šķirošana un sajaukšana, lai tos pārvadātu), uzglabāšana, pārkraušana, pārvadāšana, pārstrāde (tai skaitā atkritumu sadedzināšana) un apglabāšana, šo darbību pārraudzība, kā arī atkritumu apglabāšanas vietu ierīkošana un pārstrādes objektu uzturēšana un aprūpe pēc to slēgšanas;

"4) atkritumu apsaimniekošana – atkritumu savākšana (tai skaitā atkritumu vākšana, šķirošana un sajaukšana, lai tos pārvadātu), uzglabāšana, pārkraušana, pārvadāšana, pārstrāde (tai skaitā sadedzināšana, ja no atkritumiem tiek iegūta enerģija) un apglabāšana (tai skaitā sadedzināšana, ja no atkritumiem netiek iegūta enerģija), šo darbību pārraudzība, kā arī atkritumu apglabāšanas vietu ierīkošana un pārstrādes objektu uzturēšana un aprūpe pēc to slēgšanas;".

1

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

1.pantā:

izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

“4) atkritumu apsaimniekošana – atkritumu savākšana (tai skaitā atkritumu vākšana, šķirošana un sajaukšana, lai tos pārvadātu), uzglabāšana, pārkraušana, pārvadāšana, pārstrāde (tai skaitā atkritumu sadedzināšana, iegūstot enerģiju, iekārtās, kurās pamatdarbība nav atkritumu sadedzināšana), reģenerācija un apglabāšana (tai skaitā sadedzināšana sadzīves atkritumu sadedzināšanas iekārtās), šo darbību pārraudzība, kā arī atkritumu apglabāšanas vietu ierīkošana un pārstrādes objektu vai iekārtu uzturēšana un aprūpe pēc to slēgšanas.”

atbalstīt

2. 1.pantā:

izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

“4) atkritumu apsaimniekošana — atkritumu savākšana (tai skaitā atkritumu vākšana, šķirošana un sajaukšana, lai tos pārvadātu), uzglabāšana, pārkraušana, pārvadāšana, pārstrāde (tai skaitā atkritumu sadedzināšana, iegūstot enerģiju, iekārtās, kuru pamatdarbība nav atkritumu sadedzināšana), reģenerācija un apglabāšana (tai skaitā sadedzināšana sadzīves atkritumu sadedzināšanas iekārtās), šo darbību pārraudzība, kā arī atkritumu apglabāšanas vietu ierīkošana un pārstrādes objektu vai iekārtu uzturēšana un aprūpe pēc to slēgšanas;”;

5) atkritumu poligons — speciāli ierīkota un aprīkota atkritumu apglabāšanas vieta, kurā tiek nodrošināti normatīvajos aktos noteiktie vides aizsardzības pasākumi;

         

6) izgāztuve — atkritumu apglabāšanas vieta, kas neatbilst poligona prasībām.

         

 

 

2

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

papildināt 1. pantu ar 7.punktu šādā redakcijā:

“7) atkritumu uzglabāšana - atkritumu glabāšana tam speciāli piemērotās un aprīkotās vietās to turpmākai pārstrādei vai apglabāšanai (izņemot to īslaicīgu uzglabāšanu mazāk par trim mēnešiem to rašanās, šķirošanas un savākšanas vietās) daudzumos, kas nerada kaitējumu videi vai draudus cilvēka veselībai.”

atbalstīt

Redakc. preciz.

papildināt pantu ar 7.punktu šādā redakcijā:

“7) atkritumu uzglabāšana — atkritumu glabāšana tam speciāli piemērotās un aprīkotās vietās to turpmākai pārstrādei vai apglabāšanai (izņemot īslaicīgu uzglabāšanu mazāk par trim mēnešiem to rašanās, šķirošanas un savākšanas vietās) daudzumos, kas nerada kaitējumu videi vai draudus cilvēku veselībai.”

2.pants. Šā likuma mērķis ir noteikt atkritumu apsaimniekošanas kārtību, lai aizsargātu cilvēku dzīvību un veselību, vidi, kā arī personu mantu.

 

3

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

Izteikt 2.pantu šādā redakcijā:

“2. pants. Šā likuma mērķi ir:

1) noteikt atkritumu apsaimniekošanas kārtību, lai aizsargātu cilvēku dzīvību un veselību, vidi, kā arī personu mantu;

2) veicināt atkritumu atkārtotu izmantošanu un pārstrādi, lai samazinātu apglabājamo atkritumu daudzumu.”

atbalstīt precizētā redakcijā

3. Izteikt 2.pantu šādā redakcijā:

“2.pants. Šā likuma mērķi ir:

1) noteikt atkritumu apsaimniekošanas kārtību, lai aizsargātu cilvēku dzīvību un veselību, vidi, kā arī personu mantu;

2) veicināt atkritumu apsaimniekošanu, atkārtotu izmantošanu un pārstrādi, lai samazinātu apglabājamo atkritumu daudzumu.”

II nodaļa. Valsts un pašvaldību
institūciju kompetence

         

7.pants. Ministru kabinets:

         

1) apstiprina atkritumu, tai skaitā bīstamo atkritumu, apsaimniekošanas valsts plānu;

         

2) apstiprina jaunu bīstamo atkritumu pārstrādes objektu un poligonu izvietojumu;

3. Papildināt 7.panta 2.punktu, 8.panta 6.punktu un 9.panta 4.punktu aiz vārda "objektu" ar vārdiem "sadedzināšanas iekārtu".

4

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

Izslēgt likuma 7.panta 2.punktu.

neatbalstīt

4. Papildināt 7.panta 2.punktu, 8.panta 6.punktu un 9.panta 4.punktu pēc vārda “objektu” ar vārdiem “sadedzināšanas iekārtu”.

3) nosaka atkritumu klasifikatoru un īpašības, kuras padara atkritumus bīstamus;

         

4) nosaka bīstamo atkritumu uzskaites, identifikācijas, uzglabāšanas, iepakošanas, marķēšanas un pārvadājumu uzskaites kārtību;

         

5) nosaka atkritumu poligonu ierīkošanai, atkritumu poligonu un izgāztuvju apsaimniekošanai un šo poligonu un izgāztuvju slēgšanai un rekultivācijai izvirzāmās prasības;

         

6) nosaka kārtību, kādā tiek nodrošināti līdzekļi atkritumu poligonu un izgāztuvju slēgšanai;

4. Svītrot 7.panta 6.punktu.

     

5. Izslēgt 7.panta 6.punktu.

7) nosaka kārtību, kādā apsaimniekojami atsevišķu veidu atkritumi, kuru apsaimniekošanai to bīstamības vai citu īpašību dēļ ir izvirzāmas īpašas prasības, arī naftas produktu atkritumi, polihlorētos bifenilus un polihlorētos terfenilus saturoši atkritumi, bīstamas vielas saturošas baterijas un akumulatori, titāna dioksīda rūpniecības atkritumi un azbesta atkritumi;

         

8) nosaka atkritumu, tai skaitā bīstamo atkritumu, sadedzināšanai un atkritumu sadedzināšanas iekārtu darbībai izvirzāmās prasības;

         

9) nosaka atkritumu pārstrādes un apglabāšanas veidus.

         

 

         

8.pants. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija vai tās pilnvarota institūcija:

         

1) izstrādā atkritumu, tai skaitā bīstamo atkritumu, apsaimniekošanas valsts plānu;

         

2) koordinē atkritumu apsaimniekošanas valsts plāna īstenošanu;

         

3) sagatavo normatīvo aktu projektus atkritumu apsaimniekošanas jomā;

         

4) apkopo informāciju par atkritumu apsaimniekošanu;

         

5) koordinē un organizē bīstamo atkritumu apsaimniekošanu saskaņā ar šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem;

         

6) organizē bīstamo atkritumu pārstrādes objektu un poligonu ierīkošanu un apsaimniekošanu;

         

7) koordinē sadzīves atkritumu poligonu ierīkošanu.

         

 

5. Papildināt likumu ar 8.1 pantu šādā redakcijā:

     

6. Papildināt likumu ar 8.1 pantu šādā redakcijā:

 

"8.1 pants. Reģionālo vides pārvalžu izdotos administratīvos aktus, kas saistīti ar atkritumu apsaimniekošanu, var apstrīdēt Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojā."

     

“8.1 pants. Reģionālo vides pārvalžu izdotos administratīvos aktus, kas saistīti ar atkritumu apsaimniekošanu, var apstrīdēt Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojā.”

9.pants. Pagastu un pilsētu pašvaldības savā administratīvajā teritorijā:

         

1) organizē sadzīves atkritumu apsaimniekošanu;

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

9.pantā:

izteikt 1.punktu šādā redakcijā:

“1) organizē sadzīves atkritumu apsaimniekošanu, tai skaitā šķirošanu, atbilstoši atkritumu apsaimniekošanas valsts un reģionālajiem plāniem;”

Atbildīgā komisija

Izteikt 9.panta 1.punktu šādā redakcijā:

“1) organizē sadzīves atkritumu apsaimniekošanu atbilstoši atkritumu apsaimniekošanas valsts, reģionālajiem un pašvaldību plāniem;”

daļēji atbalstīt, iestrād. 6. priekšlik.

 

 

 

 

 

atbalstīt

 

 

 

 

 

7. 9.pantā:

izteikt 1.punktu šādā redakcijā:

“1) organizē sadzīves atkritumu apsaimniekošanu atbilstoši atkritumu apsaimniekošanas valsts, reģionālajiem un pašvaldību plāniem;”;

2) pieņem lēmumus par jaunu sadzīves atkritumu pārstrādes objektu un poligonu izvietošanu;

         

3) izdod saistošus noteikumus, kas reglamentē sadzīves atkritumu apsaimniekošanu, kā arī kārtību, kādā veicami maksājumi par šo atkritumu apsaimniekošanu;

         

4) pieņem lēmumus par jaunu bīstamo atkritumu pārstrādes objektu un poligonu izvietošanu.

         
   

7

Deputāts I.Emsis

Papildināt 9. pantu ar 5. punktu šādā redakcijā:

“5) var ieguldīt līdzekļus atkritumu apsaimniekošanas sistēmas izveidē un uzturēšanā.”

atbalstīt

papildināt pantu ar 5.punktu šādā redakcijā:

“5) var ieguldīt līdzekļus atkritumu apsaimniekošanas sistēmas izveidē un uzturēšanā.”;

   

8

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

papildināt 9. pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Ministru kabinets izdod ieteikumus par pašvaldību saistošajiem noteikumiem, kas reglamentē sadzīves atkritumu apsaimniekošanu.”

atbalstīt precizētā redakcijā

papildināt pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Ministru kabinets izdod ieteikumus, kas reglamentē sadzīves atkritumu apsaimniekošanu pašvaldībās.”;

uzskatīt līdzšinējo panta tekstu par pirmo daļu.

III nodaļa. Atkritumu apsaimniekošanas plāni

         

10.pants. (1) Atkritumu apsaimniekošanas plānos iekļauj informāciju par:

         

1) atkritumu apsaimniekošanas stāvokli, raksturojot radīto, savākto (šķiroti un nešķiroti), pārstrādāto un apglabāto atkritumu veidus, to sastāvu, daudzumu un izcelsmi;

         

2) noteikto prasību (prioritārajā secībā) ievērošanu plānotajā atkritumu apsaimniekošanas turpmākajā attīstībā, norādot katras darbības apjomu (attiecīgo atkritumu veidu, daudzumu un izcelsmi) un tās realizēšanai paredzēto laiku;

         

3) plānoto darbību realizēšanai nepieciešamajām aktivitātēm;

         

4) plānoto darbību realizēšanai nepieciešamajiem objektiem (jaunceļamajiem, rekonstruējamiem, esošajiem) un to tehnisko aprīkojumu;

         

5) institūcijām, kas ir atbildīgas par attiecīgo plānoto atkritumu apsaimniekošanas darbību realizāciju;

         

6) aprēķinātajām izmaksām un finansēšanas avotiem plānoto darbību realizēšanai;

         

7) atkritumu apsaimniekošanas uzlabošanas iespējām.

         
   

9

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

10.pantā:

papildināt pirmo daļu ar 8.punktu šādā redakcijā:

“8) pasākumiem atkritumu , kuri var sadalīties aerobos vai anaerobos apstākļos, apglabājamā daudzuma samazināšanai, izmantojot to pārstrādi, kompostēšanu, kā arī biogāzes ieguvi;”

daļēji atbalstīt, iestrādāts 12. priekšl.

 

(2) Pašvaldības organizē sadzīves atkritumu apsaimniekošanas plānu izstrādāšanu savām administratīvajām teritorijām un apstiprina tos. Vairākas pašvaldības var izstrādāt kopīgus sadzīves atkritumu apsaimniekošanas plānus.

 

10

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

izteikt 10. panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Atkritumu apsaimniekošanas valsts plānā nosaka sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionus.”

daļēji atbalstīt, iestrādāts 12. priekšl.

 
   

11

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

papildināt 10. pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā:

“(3) Atkritumu apsaimniekošanas valsts plānā noteikto sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionu pašvaldības, savā starpā sadarbojoties, organizē atkritumu apsaimniekošanas reģionālā plāna izstrādi. Atkritumu apsaimniekošanas reģionālajā plānā iekļauj informāciju par sadzīves atkritumu, bīstamo atkritumu, izlietotā iepakojuma, nolietoto transportlīdzekļu un elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu, būvniecības atkritumu apsaimniekošanu. Atkritumu apsaimniekošanas reģionālo plānu apstiprina ikviena pašvaldība, kura atrodas attiecīgajā sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionā. Pašvaldību lēmumus par atkritumu apsaimniekošanas reģionālā plāna apstiprinā šanu iesniedz attiecīgajā reģionālajā vides pārvaldē.

(4) Pēc atkritumu apsaimniekošanas plāna projekta izstrādes pabeigšanas nodrošina sabiedrības viedokļu uzklausīšanu, dodot iespēju iesniegt priekšlikumus par attiecīgo projektu vismaz 30 dienas. Sabiedrības viedokļus izvērtē pirms lēmuma pieņemšanas par plāna apstiprināšanu.”

daļēji atbalstīt, iestrādāts 12. priekšl.

 
   

12

Atbildīgā komisija

Izteikt III nodaļu šādā redakcijā:

III nodaļa. Atkritumu apsaimniekošanas plāni

atbalstīt

8. Izteikt III nodaļu šādā redakcijā:

“III nodaļa. Atkritumu apsaimniekošanas plāni

     

10.pants (1) Atkritumu apsaimniekošana tiek veikta atbilstoši atkritumu apsaimniekošanas valsts, reģionālajiem un pašvaldību plāniem.

 

10.pants (1) Atkritumu apsaimniekošana tiek veikta atbilstoši atkritumu apsaimniekošanas valsts, reģionālajiem un pašvaldību plāniem.

     

(2) Atkritumu apsaimniekošanas plānos iekļauj informāciju par:

1) atkritumu apsaimniekošanas stāvokli, raksturojot radīto, savākto (šķiroti un nešķiroti), pārstrādāto un apglabāto atkritumu veidus, to sastāvu, daudzumu un izcelsmi;

2) noteikto prasību (prioritārajā secībā) ievērošanu plānotajā atkritumu apsaimniekošanas turpmākajā attīstībā, norādot katras darbības apjomu (attiecīgo atkritumu veidu, daudzumu un izcelsmi) un tās realizēšanai paredzēto laiku;

3) plānoto darbību realizēšanai nepieciešamajām aktivitātēm;

4) plānoto darbību realizēšanai nepieciešamajiem objektiem (jaunceļamajiem, rekonstruējamiem, esošajiem) un to tehnisko aprīkojumu;

5) institūcijām, kas ir atbildīgas par attiecīgo plānoto darbību realizēšanu;

6) aprēķinātajām izmaksām un finansēšanas avotiem plānoto darbību realizēšanai;

7) iespējām uzlabot atkritumu apsaimniekošanu;

8) pasākumiem tādu atkritumu apglabājamā daudzuma samazināšanai, izmantojot to pārstrādi, kompostēšanu, kā arī biogāzes ieguvi, kuri aerobos vai anaerobos apstākļos var sadalīties;

9) pasākumiem, termiņiem un finansējumu sadzīves atkritumu izgāztuvju slēgšanai.

(3) Atkritumu apsaimniekošanas valsts plānā papildus šā panta otrās daļas nosacījumiem nosaka sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionus.

(4) Pēc atkritumu apsaimniekošanas plāna projekta izstrādes plāna izstrādātājs nodrošina sabiedrības viedokļu uzklausīšanu, dodot iespēju vismaz 30 dienas iesniegt priekšlikumus par attiecīgo projektu. Sabiedrības viedokļus izvērtē pirms lēmuma pieņemšanas par plāna apstiprināšanu.

 

(2) Atkritumu apsaimniekošanas plānos iekļauj informāciju par:

1) atkritumu apsaimniekošanas stāvokli, raksturojot radīto, savākto (šķiroti un nešķiroti), pārstrādāto un apglabāto atkritumu veidus, to sastāvu, daudzumu un izcelsmi;

2) noteikto prasību (prioritārajā secībā) ievērošanu plānotajā atkritumu apsaimniekošanas turpmākajā attīstībā, norādot katras darbības apjomu (attiecīgo atkritumu veidu, daudzumu un izcelsmi) un tās realizēšanai paredzēto laiku;

3) plānoto darbību realizēšanai nepieciešamajām aktivitātēm;

4) plānoto darbību realizēšanai nepieciešamajiem objektiem (jaunceļamajiem, rekonstruējamiem, esošajiem) un to tehnisko aprīkojumu;

5) institūcijām, kas ir atbildīgas par attiecīgo plānoto darbību realizēšanu;

6) aprēķinātajām izmaksām un finansēšanas avotiem plānoto darbību realizēšanai;

7) iespējām uzlabot atkritumu apsaimniekošanu;

8) pasākumiem tādu atkritumu apglabājamā daudzuma samazināšanai, izmantojot to pārstrādi, kompostēšanu, kā arī biogāzes ieguvi, kuri aerobos vai anaerobos apstākļos var sadalīties;

9) pasākumiem, termiņiem un finansējumu sadzīves atkritumu izgāztuvju slēgšanai.

(3) Atkritumu apsaimniekošanas valsts plānā papildus šā panta otrās daļas nosacījumiem nosaka sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionus.

(4) Pēc atkritumu apsaimniekošanas plāna projekta izstrādes plāna izstrādātājs nodrošina sabiedrības viedokļu uzklausīšanu, dodot iespēju vismaz 30 dienas iesniegt priekšlikumus par attiecīgo projektu. Sabiedrības viedokļus izvērtē pirms lēmuma pieņemšanas par plāna apstiprināšanu.

     

10.1 pants. (1) Atkritumu apsaimniekošanas valsts plānā noteikto sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionu pašvaldības, savā starpā sadarbojoties, organizē atkritumu apsaimniekošanas reģionālā plāna izstrādi.

(2) Papildus šā likuma 10.panta otrajā daļā minētajai informācijai atkritumu apsaimniekošanas reģionālajā plānā iekļauj informāciju par sadzīves atkritumu, bīstamo atkritumu, izlietotā iepakojuma, nolietoto transportlīdzekļu un elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu, kā arī būvniecības atkritumu apsaimniekošanu.

(3) Atkritumu apsaimniekošanas reģionālo plānu apstiprina ikviena pašvaldība, kura atrodas attiecīgajā sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionā. Pašvaldību lēmumus par atkritumu apsaimniekošanas reģionālā plāna apstiprināšanu iesniedz attiecīgajai reģionālajai vides pārvaldei.

(4) Ja pašvaldības nepiedalās atkritumu apsaimniekošanas reģionālā plāna izstrādē, tās organizē sadzīves atkritumu apsaimniekošanas plānu izstrādāšanu savām administratīvajām teritorijām un apstiprina tos. Pašvaldību lēmumus par atkritumu apsaimniekošanas pašvaldību plānu apstiprināšanu iesniedz attiecīgajai reģionālajai vides pārvaldei.”

 

10.1 pants. (1) Atkritumu apsaimniekošanas valsts plānā noteikto sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionu pašvaldības, savā starpā sadarbojoties, organizē atkritumu apsaimniekošanas reģionālā plāna izstrādi.

(2) Papildus šā likuma 10.panta otrajā daļā minētajai informācijai atkritumu apsaimniekošanas reģionālajā plānā iekļauj informāciju par sadzīves atkritumu, bīstamo atkritumu, izlietotā iepakojuma, nolietoto transportlīdzekļu un elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu, kā arī būvniecības atkritumu apsaimniekošanu.

(3) Atkritumu apsaimniekošanas reģionālo plānu apstiprina ikviena pašvaldība, kura atrodas attiecīgajā sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionā. Pašvaldību lēmumus par atkritumu apsaimniekošanas reģionālā plāna apstiprināšanu iesniedz attiecīgajai reģionālajai vides pārvaldei.

(4) Ja pašvaldības nepiedalās atkritumu apsaimniekošanas reģionālā plāna izstrādē, tās organizē sadzīves atkritumu apsaimniekošanas plānu izstrādāšanu savām administratīvajām teritorijām un apstiprina tos. Pašvaldību lēmumus par atkritumu apsaimniekošanas pašvaldību plānu apstiprināšanu iesniedz attiecīgajai reģionālajai vides pārvaldei.”

           

IV nodaļa. Atkritumu apsaimniekošanas atļaujas

         

11.pants. (1) Reģionālā vides pārvalde, informējot pilsētas domi (pagasta padomi), kuras administratīvajā teritorijā ir paredzēts veikt atkritumu apsaimniekošanas darbības, pirms attiecīgo darbību veikšanas izsniedz šādas atkritumu apsaimniekošanas atļaujas:

1) atļaujas atkritumu pārstrādei;

2) atļaujas atkritumu apglabāšanai;

3) atļaujas atkritumu savākšanai, uzglabāšanai un pārkraušanai.

 

13

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

Izteikt 11.panta pirmo un otro daļu šādā redakcijā:

“11.pants. (1) Reģionālā vides pārvalde, informējot pašvaldību, kuras administratīvajā teritorijā ir paredzēts veikt atkritumu apsaimniekošanas darbības, pirms attiecīgo darbību veikšanas izsniedz atļaujas atkritumu savākšanai, pārkraušanai, un uzglabāšanai.

atbalstīt

precizētā redakcijā

9. Izteikt 11.panta pirmo un otro daļu šādā redakcijā:

“(1) Reģionālā vides pārvalde, informējot pašvaldību, kuras administratīvajā teritorijā paredzēts veikt atkritumu apsaimniekošanas darbības, pirms attiecīgo darbību veikšanas izsniedz atļaujas atkritumu savākšanai, pārkraušanai, šķirošanai un uzglabāšanai.

(2) Reģionālā vides pārvalde atbilstoši bīstamo atkritumu pārvadājuma galamērķim izsniedz atļaujas bīstamo atkritumu pārvadāšanai savā pārraudzībā esošajās teritorijās un informē par to attiecīgo pilsētas domi (pagasta padomi).

   

(2) Reģionālā vides pārvalde atbilstoši atkritumu pārvadājuma galamērķim izsniedz atļaujas atkritumu pārvadāšanai savā pārraudzībā esošajās teritorijās un informē par to attiecīgo pašvaldību.”

 

(2) Reģionālā vides pārvalde atbilstoši atkritumu pārvadājuma galamērķim izsniedz atļaujas atkritumu pārvadāšanai savā pārraudzībā esošajās teritorijās un informē par to attiecīgo pašvaldību.”

(3) Ministru kabinets nosaka atkritumu apsaimniekošanas atļauju izsniegšanas, pagarināšanas un anulēšanas kārtību, atkritumu apsaimniekošanas atļaujās izvirzāmās prasības un apstiprina atkritumu apsaimniekošanas atļauju veidlapas.

         

V nodaļa. Atkritumu radītāju, īpašnieku un to personu pienākumi,
kuras veic atkritumu apsaimniekošanu

         

12.pants. Atkritumu savākšana, uzkrāšana, uzglabāšana, apglabāšana vai pārstrāde ir atļauta tikai tam paredzētajās vietās.

 

14

Deputāts I.Emsis

papildināt 12. pantu aiz vārdiem “Atkritumu savākšana” ar vārdu “šķirošana”.

atbalstīt

Redakc. preciz.

10. Papildināt 12.pantu pēc vārdiem “Atkritumu savākšana” ar vārdu “šķirošana”.

 

         

13.pants. (1) Sadzīves atkritumu radītājs vai īpašnieks:

 

15

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

Izteikt 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1)Sadzīves atkritumu radītājs vai īpašnieks:

atbalstīt

11. 13.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Sadzīves atkritumu radītājs vai īpašnieks:

1) piedalās pašvaldības organizētajā sadzīves atkritumu apsaimniekošanā, ievērojot pašvaldības izdotos saistošos noteikumus;

   

1) piedalās pašvaldības organizētajā sadzīves atkritumu apsaimniekošanā, ievērojot pašvaldības izdotos saistošos noteikumus un noslēdzot līgumu ar sadzīves atkritumu savākšanas un pārvadāšanas uzņēmumu, kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību;

 

1) piedalās pašvaldības organizētajā sadzīves atkritumu apsaimniekošanā, ievērojot pašvaldības izdotos saistošos noteikumus un noslēdzot līgumu ar sadzīves atkritumu savākšanas un pārvadāšanas uzņēmumu, kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību;

2) sedz sadzīves atkritumu apsaimniekošanas izmaksas.

   

2) sedz sadzīves atkritumu apsaimniekošanas izmaksas, tai skaitā atkritumu dalītās vākšanas un šķirošanas izmaksas.”

 

2) sedz sadzīves atkritumu apsaimniekošanas izmaksas, tai skaitā atkritumu dalītās vākšanas un šķirošanas izmaksas.”;

(2) Par atkritumu īpašnieku uzskatāma persona, kura atbilst vismaz vienam no šādiem nosacījumiem:

         

1) ir atkritumu radītāja;

         

2) ir fiziskā vai juridiskā persona, kuras īpašumā atrodas atkritumi.

         

 

 

16

Deputāts I.Emsis

Papildināt 13. pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Sadzīves atkritumi pēc to nodošanas atkritumu pārstrādes vai apglabāšanas uzņēmumiem pāriet šo uzņēmumu īpašumā. Personām, kuras sadzīves atkritumus savāc, uzglabā, pārkrauj un pārvadā īpašuma tiesības uz sadzīves atkritumiem nerodas.”

atbalstīt

papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Sadzīves atkritumi pēc to nodošanas atkritumu pārstrādes vai apglabāšanas uzņēmumiem pāriet šo uzņēmumu īpašumā. Personām, kuras sadzīves atkritumus savāc, uzglabā, pārkrauj un pārvadā, īpašuma tiesības uz sadzīves atkritumiem nerodas.”

14.pants. (1) Bīstamo atkritumu radītājs vai īpašnieks:

         

1) atdala bīstamos atkritumus no citu veidu atkritumiem;

         

2) uzglabā bīstamos atkritumus tā, lai tie neapdraudētu cilvēku dzīvību un veselību, vidi, kā arī personu mantu;

         

3) nogādā bīstamos atkritumus speciāli aprīkotās bīstamo atkritumu savākšanas vietās vai slēdz līgumu par bīstamo atkritumu apsaimniekošanu ar personu, kura veic bīstamo atkritumu apsaimniekošanu un ir saņēmusi atļauju veikt bīstamo atkritumu apsaimniekošanu;

         

4) sedz bīstamo atkritumu apsaimniekošanas izmaksas.

         
 

6. Izteikt 14.panta otro daļu šādā redakcijā:

     

12. 14.pantā:

izteikt otro daļu šādā redakcijā:

(2) Juridiskās personas, kuras bīstamos atkritumus uzglabā ilgāk par 12 mēnešiem, saņem atļauju bīstamo atkritumu uzglabāšanai un veic šā panta trešās daļas 3.punktā minētās darbības.

"(2) Juridiskās personas, kuras bīstamos atkritumus uzglabā ilgāk par
12 mēnešiem, saņem normatīvajos aktos noteiktās atļaujas bīstamo atkritumu apsaimniekošanai un veic šā panta trešās daļas 3.punktā minētās darbības."

     

“(2) Juridiskās personas, kuras bīstamos atkritumus uzglabā ilgāk par
12 mēnešiem, saņem normatīvajos aktos noteiktās atļaujas bīstamo atkritumu apsaimniekošanai un veic šā panta trešās daļas 3.punktā minētās darbības.”;

(3) Persona, kura veic bīstamo atkritumu apsaimniekošanu:

         

1) saņem atļauju bīstamo atkritumu savākšanai, uzglabāšanai, pārkraušanai, pārstrādei un apglabāšanai;

 

17

 

 

 

 

 

 

 

 

18

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

Izteikt 14.panta trešās daļas 1.apakšpunktu šādā redakcijā:

“1) saņem atļauju bīstamo atkritumu savākšanai, pārkraušanai, uzglabāšanai vai atļauju A vai B kategorijas piesārņojošu darbību veikšanai;”

Atbildīgā komisija

Izteikt 14.panta trešās daļas 1.apakšpunktu šādā redakcijā:

“1) saņem atļauju bīstamo atkritumu savākšanai, uzglabāšanai, pārkraušanai, pārstrādei vai apglabāšanai, izņemot gadījumus, kad šīm darbībām ir izsniegta atļauja A vai B kategorijas piesārņojošu darbību veikšanai.

daļēji atbalstīt,

iestrād. 18. priekšlik.

 

 

 

 

 

 

 

atbalstīt

izteikt trešās daļas 1.punktu šādā redakcijā:

“1) saņem atļauju bīstamo atkritumu savākšanai, uzglabāšanai, pārkraušanai, pārstrādei vai apglabāšanai, izņemot gadījumus, kad šīm darbībām ir izsniegta atļauja A vai B kategorijas piesārņojošu darbību veikšanai;”.

2) saņem atļauju bīstamo atkritumu pārvadāšanai;

         

3) nodrošina bīstamo atkritumu uzskaiti, iepakošanu, marķēšanu un identifikāciju;

         

4) organizē speciāli aprīkotas bīstamo atkritumu savākšanas vietas.

         

 

         

15.pants. Persona, kura nodarbojas ar sadzīves atkritumu apsaimniekošanu:

1) saņem atļauju Ministru kabineta noteiktajā kārtībā;

2) slēdz līgumus ar tām pašvaldībām, kuru administratīvajā teritorijā tiek veiktas attiecīgās darbības.

 

19

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

Izteikt 15.pantu šādā redakcijā:

“Juridiskā persona, kura nodarbojas ar sadzīves atkritumu savākšanu un pārvadāšanu, slēdz līgumus ar tām pašvaldībām, kuru administratīvajā teritorijā tiek veiktas attiecīgās darbības.”

atbalstīt

13. Izteikt 15.pantu šādā redakcijā:

“15.pants. Juridiskā persona, kura nodarbojas ar sadzīves atkritumu savākšanu un pārvadāšanu, slēdz līgumus ar tām pašvaldībām, kuru administratīvajā teritorijā tiek veiktas attiecīgās darbības.”

18.pants. Sadzīves atkritumu poligonu izveidošanu un apsaimniekošanu organizē pašvaldības, kuru administratīvajā teritorijā savāktie sadzīves atkritumi apglabājami attiecīgajā poligonā, kopīgi ar tām pašvaldībām, kuru administratīvajā teritorijā atrodas atkritumu poligoni vai ir plānota atkritumu poligonu izveidošana.

 

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

Izteikt 18.pantu šādā redakcijā:

“Sadzīves atkritumu poligonu izveidošana un apsaimniekošana notiek atbilstoši atkritumu apsaimniekošanas valsts plānam. Pēc sadzīves atkritumu apglabāšanai poligona darbības uzsākšanas ne vēlāk kā viena mēneša laikā tiek slēgtas visas sadzīves atkritumu izgāztuves to pašvaldību teritorijās, no kurām sadzīves atkritumi tiek apglabāti poligonā. Slēgtās izgāztuves tiek rekultivētas saskaņā ar atkritumu apsaimniekošanas valsts plānu.”

Deputāts I.Emsis

Izteikt 18.pantu šādā redakcijā:

“Sadzīves atkritumu poligonu izveidošana un apsaimniekošana notiek atbilstoši atkritumu apsaimniekošanas valsts plānam.

Pašvaldība nosaka poligonus (un sadzīves atkritumu pārstrādes objektus), kuros tiks izvietoti tās teritorijā savāktie sadzīves atkritumi.

Pēc sadzīves atkritumu apglabāšanai poligona darbības uzsākšanas ne vēlāk kā viena mēneša laikā tiek slēgtas visas sadzīves atkritumu izgāztuves to pašvaldību teritorijās, no kurām sadzīves atkritumi tiek apglabāti poligonā. Slēgtās izgāztuves tiek rekultivētas saskaņā ar atkritumu apsaimniekošanas valsts plānu.”

daļēji atbalstīt,

ietverts 21. priekšl.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

atbalstīt precizētā redakcijā

14. Izteikt 18.pantu šādā redakcijā:

“18.pants. Sadzīves atkritumu poligonu izveidošana un apsaimniekošana notiek atbilstoši atkritumu apsaimniekošanas valsts plānam.

Pašvaldība nosaka sadzīves atkritumu poligonus un pārstrādes objektus, kuros tiks izvietoti vai pārstrādāti tās teritorijā savāktie sadzīves atkritumi.

Ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc sadzīves atkritumu poligona darbības uzsākšanas tiek slēgtas visas sadzīves atkritumu izgāztuves to pašvaldību administratīvajās teritorijās, no kurām savāktie sadzīves atkritumi tiek apglabāti poligonā. Slēgtās izgāztuves tiek rekultivētas saskaņā ar atkritumu apsaimniekošanas valsts plānu un reģionālajiem plāniem.”

 

7. Izteikt 19.pantu šādā redakcijā:

     

15. Izteikt 19.pantu šādā redakcijā:

19.pants. Atkritumu poligona, izgāztuves vai pārstrādes objekta īpašnieks vai apsaimniekotājs:

"19.pants. Atkritumu poligona, izgāztuves, sadedzināšanas iekārtas vai pārstrādes objekta īpašnieks vai apsaimniekotājs:

     

“19.pants. Atkritumu poligona, izgāztuves, sadedzināšanas iekārtas vai pārstrādes objekta īpašnieks vai apsaimniekotājs:

1) pirms darbības uzsākšanas saņem atļauju atkritumu apglabāšanai vai atkritumu pārstrādei;

1) pirms darbības uzsākšanas saņem normatīvajos aktos noteiktās atļaujas;

     

1) pirms darbības uzsākšanas saņem normatīvajos aktos noteiktās atļaujas;

2) apsaimnieko atkritumu poligonu, izgāztuvi vai atkritumu pārstrādes objektu saskaņā ar atkritumu apglabāšanas vai atkritumu pārstrādes atļaujā minētajām prasībām, šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem;

2) apsaimnieko atkritumu poligonu, izgāztuvi, sadedzināšanas iekārtu vai atkritumu pārstrādes objektu saskaņā ar atkritumu apsaimniekošanas atļaujā minētajām prasībām, šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem;

     

2) apsaimnieko atkritumu poligonu, izgāztuvi, sadedzināšanas iekārtu vai atkritumu pārstrādes objektu saskaņā ar atkritumu apsaimniekošanas atļaujā minētajām prasībām, šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem;

3) veic vai finansē atkritumu poligona vai izgāztuves slēgšanas vai atkritumu pārstrādes objekta darbības izbeigšanas pasākumus;

3) organizē pasākumus, kas saistīti ar atkritumu poligona vai izgāztuves slēgšanu, kā arī sadedzināšanas iekārtas vai atkritumu pārstrādes objekta darbības izbeigšanu;

22

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

19.pantā:

svītrot 3.punktu

atbalstīt

 

4) sedz izdevumus, kas saistīti ar atkritumu poligona vai izgāztuves slēgšanu vai atkritumu pārstrādes objekta darbības izbeigšanu.

4) sedz izdevumus, kas saistīti ar atkritumu poligona vai izgāztuves slēgšanu, kā arī sadedzināšanas iekārtas vai atkritumu pārstrādes objekta darbības izbeigšanu."

23

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

“4) veic pasākumus un sedz izdevumus, kas saistīti ar atkritumu poligona vai izgāztuves slēgšanu vai atkritumu pārstrādes objekta darbības izbeigšanu.”

atbalstīt precizētā redakcijā

3) veic pasākumus un sedz izdevumus, kas saistīti ar atkritumu poligona vai izgāztuves slēgšanu, kā arī sadedzināšanas iekārtas vai atkritumu pārstrādes objekta darbības izbeigšanu.”

 

         

20.pants. Personas, kuras nodarbojas ar atkritumu apsaimniekošanu:

         

1) veic apsaimniekoto atkritumu daudzuma (apjoma), veidu, izcelsmes, savākšanas biežuma, pārvadāšanas, pārstrādes un apglabāšanas veidu, pārstrādes un apglabāšanas vietu uzskaiti, reizi gadā iesniedz apkopoto informāciju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai vai tās pilnvarotai institūcijai, kā arī attiecīgajai pašvaldībai un uzglabā šos materiālus trīs gadus;

         

2) pēc pieprasījuma sniedz informāciju par atkritumu apsaimniekošanu valsts institūcijām, pašvaldībām un sabiedrībai;

 

24

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

Izteikt 20.panta 2.punktu šādā redakcijā:

“2) pēc pieprasījuma sniedz informāciju par atkritumu apsaimniekošanu, tai skaitā šī panta 1.punktā minēto informāciju un citu vides informāciju, valsts institūcijām, pašvaldībām un sabiedrībai;”

atbalstīt

Redakc. preciz.

16. Izteikt 20.panta 2.punktu šādā redakcijā:

“2) pēc pieprasījuma sniedz valsts institūcijām, pašvaldībām un sabiedrībai informāciju par atkritumu apsaimniekošanu, tai skaitā šā panta 1.punktā minēto informāciju un citu vides informāciju;”.

3) pēc bīstamo atkritumu iepriekšējā īpašnieka pieprasījuma sniedz izziņu par attiecīgo atkritumu savākšanu, uzglabāšanu, pārkraušanu un pārvadāšanu, pārstrādi un apglabāšanu.

         
   

25

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

Papildināt likumu ar V.1 nodaļu šādā redakcijā:

“V. 1 nodaļa. Elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu apsaimniekošana

atbalstīt

17. Papildināt likumu ar V.1 nodaļu šādā redakcijā:

“V.1 nodaļa. Elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu apsaimniekošana

     

20.1 pants.(1) Elektriskās un elektroniskās iekārtas ir iekārtas, ko darbina ar elektrisko strāvu vai elektromagnētisko lauku, un iekārtas elektriskās strāvas un elektromagnētiskā lauka ģenerēšanai, piegādei un mērīšanai, kas konstruētas izmantošanai ar spriegumu, kurš nepārsniedz 1000 voltus maiņstrāvai un 1500 voltus līdzstrāvai un kas atbilst Ministru kabineta noteiktām kategorijām.

(2)Elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumi ir elektriskās un elektroniskas iekārtas, kas ir uzskatāmas par atkritumiem, ieskaitot visas sastāvdaļas, detaļu blokus un palīgmateriālus, kas ir iekārtas daļa brīdī, kad tas kļūst par atkritumu.

Redakc. preciz

20.1 pants. (1) Elektriskās un elektroniskās iekārtas ir tādas iekārtas, ko darbina ar elektrisko strāvu vai elektromagnētisko lauku, un iekārtas elektriskās strāvas un elektromagnētiskā lauka ģenerēšanai, piegādei un mērīšanai, kas konstruētas izmantošanai ar spriegumu, kurš nepārsniedz 1000 voltus maiņstrāvai un 1500 voltus līdzstrāvai, un kas atbilst Ministru kabineta noteiktām kategorijām.

(2) Elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumi ir elektriskās un elektroniskās iekārtas, kas uzskatāmas par atkritumiem, ieskaitot visas sastāvdaļas, detaļu blokus un palīgmateriālus, kas ir attiecīgās iekārtas daļa brīdī, kad iekārta kļūst par atkritumu.

     

202. pants. (1) Elektrisko un elektronisko iekārtu ražotājs ir jebkura persona, kas neatkarīgi no pielietotās tirdzniecības metodes, ieskaitot distances līgumu :

1) izgatavo un pārdod elektriskas un elektroniskas iekārtas ar savu firmas zīmi;

2) pārdod ar savu firmas zīmi elektriskās un elektroniskās iekārtas, ko izgatavojušas citas personas, izņemot gadījumus, ja uz iekārtas ir arī izgatavotāja firmas zīme;

3) savas komercdarbības ietvaros importē vai eksportē elektriskas un elektroniskas iekārtas.

(2) Personu, kas pilnībā nodrošina finansējumu saskaņā ar finansējuma līgumu ( aizdevuma, nomas, īres vai nomaksas pirkuma līgums vai cits līgums attiecībā uz iekārtām neatkarīgi no tā, vai līguma noteikumos ir paredzēta iekārtu īpašumtiesību nodošana), neuzskata par ražotāju, ja uz to neattiecas šā panta pirmās daļas nosacījumi.

Redakc. preciz

20.2 pants. (1) Elektrisko un elektronisko iekārtu ražotājs ir jebkura persona, kas neatkarīgi no izmantotās tirdzniecības metodes, arī neatkarīgi no distances līguma:

1) izgatavo un pārdod elektriskās un elektroniskās iekārtas ar savu firmas zīmi;

2) pārdod ar savu firmas zīmi elektriskās un elektroniskās iekārtas, ko izgatavojušas citas personas, izņemot gadījumus, kad uz iekārtas ir arī izgatavotāja firmas zīme;

3) savas komercdarbības ietvaros importē vai eksportē elektriskās un elektroniskās iekārtas.

(2) Personu, kas pilnībā nodrošina finansējumu saskaņā ar finansējuma līgumu (aizdevuma, nomas, īres vai nomaksas pirkuma līgums vai cits līgums attiecībā uz iekārtām neatkarīgi no tā, vai līguma noteikumos paredzēta iekārtu īpašumtiesību nodošana), neuzskata par ražotāju, ja uz to neattiecas šā panta pirmās daļas nosacījumi.

     

20.3 pants. Elektrisko un elektronisko iekārtu izgatavotājs veic tādu elektrisko un elektronisko iekārtu konstruēšanu un ražošanu, kas nodrošina to demontāžu un apstrādi, kā arī elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu, to sastāvdaļu un materiālu atkārtotu izmantošanu un pārstrādi.

Redakc. preciz

20.3 pants. Elektrisko un elektronisko iekārtu izgatavotājs konstruē un ražo tādas elektriskās un elektroniskās iekārtas, kas nodrošina to demontāžu un apstrādi, kā arī elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu, to sastāvdaļu un materiālu atkārtotu izmantošanu un pārstrādi.

     

20.4 pants. (1) Elektrisko un elektronisko iekārtu ražotājs nodrošina elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu, kas radušies tā ražoto vai pārdoto iekārtu lietošanas rezultātā, savākšanas sistēmas izveidi un darbību, apstrādi, izmantojot labākās pieejamās tehnoloģijas, atkārtotu izmantošanu, pārstrādi, reģenerāciju un apglabāšanu.

(2) Ražotāja pienākums ir no lietotāja pieņemt elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumus bez maksas.

(3) Ražotājs nedrīkst atteikties no elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu atkārtotas izmantošanas dažu konstrukcijas īpatnību vai ražošanas procesu dēļ, ja vien šādas konstrukcijas īpatnības vai ražošanas process nav uzrādījis būtiskas priekšrocības attiecībā uz vides aizsardzības vai drošības prasībām.

(4) Ministru kabinets nosaka:

1) elektrisko un elektronisko iekārtu marķēšanas kārtību.

2) prasības elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu apsaimniekošanai;

3) informācijas sniegšanas kārtību patērētājiem par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu dalītas vākšanas kārtību, informācijas sniegšanas kārtību elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu apstrādes iekārtu operatoriem par šādu atkritumu atkārtotu izmantošanu un apstrādi, kā arī sabiedrības un Eiropas komisijas informēšanas kārtību.”

Redakc. preciz

20.4 pants. (1) Elektrisko un elektronisko iekārtu ražotājs nodrošina tā ražoto vai pārdoto iekārtu lietošanas rezultātā radušos elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu savākšanas sistēmas izveidi un darbību, minēto atkritumu apstrādi, izmantojot labākās pieejamās tehnoloģijas, atkārtotu izmantošanu, pārstrādi, reģenerāciju un apglabāšanu.

(2) Ražotāja pienākums ir no lietotāja pieņemt elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumus bez maksas.

(3) Ražotājs nedrīkst atteikties no elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu atkārtotas izmantošanas dažu konstrukcijas īpatnību vai ražošanas procesu dēļ, ja vien nav uzrādīts, ka šādām konstrukcijas īpatnībām vai ražošanas procesam piemīt būtiskas priekšrocības attiecībā uz vides aizsardzības vai drošības prasībām.

(4) Ministru kabinets nosaka:

1) elektrisko un elektronisko iekārtu marķēšanas kārtību;

2) prasības elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu apsaimniekošanai;

3) kārtību, kādā patērētājiem sniedzama informācija par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu dalītas vākšanas kārtību, bet elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu apstrādes iekārtu operatoriem — informācija par šādu atkritumu atkārtotu izmantošanu un apstrādi, kā arī sabiedrības un Eiropas Komisijas informēšanas kārtību.”

VII nodaļa. Atkritumu pārrobežu pārvadājumi

         

23.pants. (1) Bīstamo atkritumu eksportēšana pārstrādei vai apglabāšanai uz valstīm, kuras pievienojušās 1989.gada 22.marta Bāzeles konvencijai par kontroli pār kaitīgo atkritumu robežšķērsojošo transportēšanu un to aizvākšanu, ir atļauta, ievērojot minētajā konvencijā noteikto procedūru.

         
 

8. Izteikt 23.panta otro daļu šādā redakcijā:

     

18. Izteikt 23.panta otro daļu šādā redakcijā:

(2) Valsts teritorijā ir aizliegts ievest jebkādus atkritumus apglabāšanai vai ilgstošai uzglabāšanai.

"(2) Valsts teritorijā ir aizliegts ievest jebkādus atkritumus apglabāšanai, jebkāda veida sadedzināšanai vai ilgstošai uzglabāšanai."

     

“(2) Valsts teritorijā ir aizliegts ievest jebkādus atkritumus apglabāšanai, jebkāda veida sadedzināšanai vai ilgstošai uzglabāšanai.”

(3) Bīstamos atkritumus pārstrādei ir atļauts ievest tikai tad, ja valsts teritorijā darbojas bīstamo atkritumu pārstrādes iekārtas, kuru īpašnieks saņēmis atļauju attiecīgo bīstamo atkritumu pārstrādei un kurām ir atbilstoša jauda.

         

(4) Atļauju Ministru kabineta noteikto bīstamo un sadzīves atkritumu ievešanai pārstrādei valsts teritorijā izsniedz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.

         

(5) Atkritumu eksporta, importa un tranzīta kārtību regulē Ministru kabineta noteikumi, kas reglamentē arī šā panta ceturtajā daļā minēto atļauju izsniegšanas, pagarināšanas un anulēšanas kārtību.

         

Pārejas noteikumi

         

1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums "Par sadzīves atkritumiem" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.) un likums "Par bīstamajiem atkritumiem" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 14./15.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 3.nr.).

         

2. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne vēlāk kā līdz 2002.gada 1.janvārim ir spēkā šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu:

         

1) Ministru kabineta 1996.gada 17.septembra noteikumi nr.353 "Kārtība, kādā noformējami dokumenti darbībām ar bīstamajiem atkritumiem";

         

2) Ministru kabineta 1997.gada 12.augusta noteikumi nr.298 "Noteikumi par bīstamo atkritumu klasifikāciju un bīstamības kritērijiem";

         

3) Ministru kabineta 2000.gada 8.februāra noteikumi nr.56 "Sadzīves atkritumu poligonu ierīkošanas, apsaimniekošanas un slēgšanas noteikumi";

         

4) Ministru kabineta 1999.gada 9.februāra noteikumi nr.39 "Sadzīves atkritumu klasificēšanas noteikumi";

         

5) Ministru kabineta 1999.gada 8.jūnija noteikumi nr.205 "Noteikumi par fizisko un juridisko personu reģistrāciju, kuras veic sadzīves atkritumu savākšanu, uzglabāšanu, apstrādi, pārkraušanu vai pārvadāšanu".

         

3. Atļaujas, kas izsniegtas, pamatojoties uz likumu "Par sadzīves atkritumiem" un "Par bīstamajiem atkritumiem" prasībām, ir spēkā līdz to termiņa beigām.

         

4. Šā likuma 11.panta pirmā daļa, 14.panta otrā daļa un trešās daļas 1.punkts, 15.panta 1.punkts un 19.panta 1.punkts neattiecas uz personu, kas veic atkritumu apsaimniekošanu, ja tā visām iekārtām, kurās tiek veikta atkritumu apsaimniekošana, ir saņēmusi atļaujas likumā par piesārņojumu noteiktajā kārtībā.

         

5. Šā likuma 7.panta 1.punkts stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī.

         

6. Ministru kabinets līdz 2002.gada 1.janvārim pieņem šā likuma 7.panta 3., 5. un 9.punktā, 11.panta trešajā daļā un 15.panta 1.punktā minētos Ministru kabineta noteikumus, bet līdz 2003.gada 1.janvārim — šā likuma 7.panta 4., 6.un 7.punktā, 21.panta otrajā daļā un 23.panta piektajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus, kā arī apstiprina šā likuma 7.panta 2.punktā minēto objektu un poligonu izvietojumu.

         

7. Ministru kabinets līdz 2001.gada 1.jūlijam pieņem šā likuma 7.panta 8.punktā minētos Ministru kabineta noteikumus attiecībā uz bīstamo atkritumu sadedzināšanu, bet līdz 2003.gada 1.janvārim — attiecībā uz visu atkritumu sadedzināšanu.

         

8. Šā likuma 14.panta pirmās daļas 3.punkts stājas spēkā 2004.gada 1.janvārī.

         
   

26

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

Papildināt likuma pārejas noteikumus ar 9., 10., 11. un 12.punktu šādā redakcijā:

atbalstīt

19. Papildināt pārejas noteikumus ar 9., 10., 11. un 12.punktu šādā redakcijā:

 

   

“9. Ministru kabinets līdz 2005.gada 1.janvārim pieņem likuma 9.panta otrajā daļā minētos Ministru kabineta ieteikumus un likuma 11.panta trešajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 1.janvārim ir spēkā Ministru kabineta 2001.gada 9.oktobra noteikumu nr.432 “Atkritumu apsaimniekošanas atļauju izsniegšanas, pagarināšanas un anulēšanas kārtība”, ciktāl tie nav pretrunā ar likuma normām.

Redakc. preciz

“9. Ministru kabinets līdz 2005.gada 1.janvārim pieņem šā likuma 9.panta otrajā daļā minētos Ministru kabineta ieteikumus un 11.panta trešajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 1.janvārim ir spēkā Ministru kabineta 2001.gada 9.oktobra noteikumi nr.432 “Atkritumu apsaimniekošanas atļauju izsniegšanas, pagarināšanas un anulēšanas kārtība”, ciktāl tie nav pretrunā ar likuma normām.

     

10. Atkritumu pārstrādes un apglabāšanas atļaujas, kas ir izdotas saskaņā ar šo likumu, ir spēkā līdz to derīguma termiņa beigām. Atkritumu pārstrādes un apglabāšanas atļaujas A kategorijas piesārņojošām darbībām var pagarināt līdz termiņam, kad normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir jāsaņem atļauja A kategorijas piesārņojošas darbības veikšanai.

Redakc. preciz

10. Atkritumu pārstrādes un apglabāšanas atļaujas, kas izdotas saskaņā ar šo likumu, ir spēkā līdz to derīguma termiņa beigām. Atkritumu pārstrādes un apglabāšanas atļaujas A kategorijas piesārņojošām darbībām var pagarināt līdz termiņam, kurā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā jāsaņem atļauja A kategorijas piesārņojošas darbības veikšanai.

     

11. Ministru kabinets līdz 2005.gada 1.janvārim iekļauj atkritumu apsaimniekošanas valsts plānā likuma 10.panta pirmās daļas 8.punkta un otrās daļas prasības.

Redakc. preciz

11. Ministru kabinets līdz 2005.gada 1.janvārim iekļauj atkritumu apsaimniekošanas valsts plānā šā likuma 10.panta pirmās daļas 8.punkta un otrās daļas prasības.

 

   

12. Ministru kabinets līdz 2004.gada 10.augustam pieņem šā likuma 20.1 pantā un 20.4 panta ceturtajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus.”

 

12. Ministru kabinets līdz 2004.gada 10.augustam pieņem šā likuma 20.1 pantā un 20.4 panta ceturtajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus.”

   

27

Vides ministrijas parlamentārais sekretārs J.Vilgerts

Papildināt likumu ar informatīvu atsauci šādā redakcijā:

“Informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Likumā ietvertas tiesību normas, kas izriet no direktīvām 75/439/EEC, 75/442/EEC/, 78/176/EEC, 82/883/EEC, 91/157/EEC, 91/689/EEC, 96/59/EC, 1999/31/EC, 2000/76/EC , 2002/96/EC”.

atbalstīt

20. Papildināt likumu ar informatīvu atsauci šādā redakcijā:

“Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Likumā ietvertas tiesību normas, kas izriet no direktīvām 75/439/EEC, 75/442/EEC, 78/176/EEC, 82/883/EEC, 91/157/EEC, 91/689/EEC, 96/59/EC, 1999/31/EC, 2000/76/EC , 2002/96/EC.”

Likums stājas spēkā 2001.gada 1.martā.