Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

 

Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

vides un reģionālās politikas komisija Likumprojekts otrajam lasījumam

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta “Grozījums Pārtikas aprites uzraudzības likumā” otrajam lasījumam ( reģ. nr 271)

 

 

 

Spēkā esošā likuma redakcija

Pirmā lasījuma redakcija (dok. nr

Pr

Iesniegtie priekšlikumi

Komisijas slēdziens

Komisijas atbalstītā redakcija

1

2

3

4

5

6

Pārtikas aprites uzraudzības likums

 

Grozījums Pārtikas aprites uzraudzības likumā

1

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

Izteikt likumprojekta nosaukumu šādā redakcijā:

Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā””

 

 

Atbalstīt

Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā

 

Izdarīt Pārtikas aprites uzraudzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 7.nr.; 2002, 2.nr., 20. nr.) šādu grozījumu:

 

 

 

 

Izdarīt Pārtikas aprites uzraudzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 7.nr.; 2002, 2.nr., 20. nr.) šādus grozījumus:

 

 

1.pants. Likumā ir lietoti šādi termini:

         
           

9) pārtikas uzņēmums - uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), kas iesaistīts kādā no pārtikas aprites posmiem;

 

2

Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

Izteikt 1. panta 9. punktu šādā redakcijā:

“9) pārtikas uzņēmums – šā likuma izpratnē ir uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), individuālais (ģimenes) uzņēmums, zemnieka vai zvejnieka saimniecība, individuālais darba veicējs, komercsabiedrība un komersants, kas iesaistīts pārtikas apritē un veic saimniecisko darbību;”

Daļēji atbalstīt

 
   

3

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

Izteikt 1. panta 9. punktu šādā redakcijā:

“9) pārtikas uzņēmums – šā likuma izpratnē : uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), individuālais (ģimenes) uzņēmums, zemnieka vai zvejnieka saimniecība, individuālais darba veicējs, komercsabiedrība , komersants, kas iesaistīts kādā no pārtikas aprites posmiem un veic saimniecisko darbību;”;

Atbalstīt

  1. 1. pantā:
  2. Izteikt 1. panta 9. punktu šādā redakcijā:

    “9) pārtikas uzņēmums – šā likuma izpratnē : uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), individuālais (ģimenes) uzņēmums, zemnieka vai zvejnieka saimniecība, individuālais darba veicējs, komercsabiedrība , komersants, kas iesaistīts kādā no pārtikas aprites posmiem un veic saimniecisko darbību;”;

   

4

Veselības ministrijas parlamentārās sekretāre M.Bušmane

Papildināt 1. pantu ar 14. punktu šādā redakcijā:

“14) diētiskā pārtika ir pārtika, kas sakarā ar specifisko sastāvu vai īpašo ražošanas procesu ir skaidri atšķirama no cita veida pārtikas un ir paredzēta noteiktai lietošanai personām, kurām traucēts gremošanas vai vielmaiņas process, vai personām, kurām, atrodoties īpašā fizioloģiskā stāvoklī, nepieciešams atsevišķu uzturvielu kontrolēts patēriņš.”

Atbalstīt

Redakcionāli precizēts

papildināt pantu ar 14. punktu šādā redakcijā:

“14) diētiskā pārtika - pārtika, kas sakarā ar specifisko sastāvu vai īpašo ražošanas procesu ir skaidri atšķirama no cita veida pārtikas un paredzēta noteiktai lietošanai personām, kurām traucēts gremošanas vai vielmaiņas process, vai personām, kurām, atrodoties īpašā fizioloģiskā stāvoklī, kontrolēti jālieto atsevišķas uzturvielas.”

4. pants(1) Latvijā atļauta tikai kvalitātes un obligātajām nekaitīguma prasībām atbilstošas pārtikas aprite.

 

 

 

 

 

 

         

(2) Obligātās nekaitīguma prasības, kuru ievērošana nodrošina pārtikas produkta, pārtikas aprites vai ar to saistītā pakalpojuma nekaitīgumu cilvēka veselībai, dzīvībai vai videi, apstiprina Ministru kabinets, taču pieļaujamais piesārņojuma līmenis nedrīkst būt augstāks par attiecīgo Latvijā ražotās produkcijas piesārņojuma līmeni.

         

(3) Pārtikai, kas paredzēta atsevišķām patērētāju grupām, Ministru kabinets var noteikt īpašas prasības.

         

(4) Atsevišķām pārtikas produktu grupām Ministru kabinets nosaka kvalitātes un klasifikācijas prasības un kārtību, kādā novērtējama attiecīgo produktu atbilstība šīm prasībām.

         

(5) Ja ražotās pārtikas piesārņojuma līmenis ir zemāks par Eiropas Savienības valstīs pieļaujamo, obligātajās nekaitīguma prasībās nosakāms zemākais piesārņojuma līmenis.

 

         

(6) Prasības attiecībā uz mājas apstākļos ražotas pārtikas ražošanu un izplatīšanu nosaka Ministru kabinets.

         

(7) Pārtikas apritei nepieciešamos pavaddokumentus nosaka Ministru kabinets.

 

5

Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

Izteikt 4. panta septīto daļu šādā redakcijā:

“(7) Pārtikas apritei nepieciešami normatīvajos aktos noteiktie pavaddokumenti.”

Neatbalstīt

 

(8) Pārtiku, kura satur ģenētiski modificētus organismus vai ir ražota no tiem, Latvijā drīkst izplatīt tikai pēc attiecīgas atļaujas saņemšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

         

(9) Pārtikai, kura satur ģenētiski modificētus organismus vai ir ražota no tiem, marķējumā Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un gadījumos norāda informāciju par tās ģenētiski modificētajām sastāvdaļām vai to, ka šī pārtika ražota no ģenētiski modificētiem organismiem.

         
   

6

Veselības ministrijas parlamentārās sekretāre M.Bušmane

Papildināt 4. pantu ar desmito daļu šādā redakcijā:

“(10) Ministru kabinets nosaka vispārīgās prasības diētiskajai pārtikai.”

 

 

Atbalstīt

  • 4. pantā:
  • papildināt pantu ar desmito daļu šādā redakcijā:

    “(10) Ministru kabinets nosaka vispārīgās prasības diētiskajai pārtikai.”;

       

    7

    Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

    Papildināt 4. pantu ar vienpadsmito daļu šādā redakcijā:

    “11) Ātrās reaģēšanas sistēmas darbību, kas ir pārtikas apritē iesaistīto personu un kompetento institūciju saskaņota un organizēta informācijas apmaiņa un rīcība ,gadījumos, kad pastāv tiešs vai netiešs pārtikas radīts risks cilvēku veselībai un dzīvībai, nosaka Ministru kabinets.”

    Atbalstīt

    papildināt pantu ar vienpadsmito daļu šādā redakcijā:

    “11) Ātrās reaģēšanas sistēmas darbību, kas ir pārtikas apritē iesaistīto personu un kompetento institūciju saskaņota un organizēta informācijas apmaiņa un rīcība ,gadījumos, kad pastāv tiešs vai netiešs pārtikas radīts risks cilvēku veselībai un dzīvībai, nosaka Ministru kabinets.”

    8. pants

             
       

    8

    Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

    Izslēgt 8. panta sesto daļu.

    Atbalstīt

    3. Izslēgt 8. panta sesto daļu.

    (6) Paškontroles sistēmas ietvaros konstatējis pārtikas neatbilstību obligātajām nekaitīguma prasībām, uzņēmums informē par to Pārtikas un veterināro dienestu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

             
               

    9.pants. (1) Materiāliem un priekšmetiem, kuri ir saskarē vai kuri var nonākt saskarē ar pārtiku, kā arī ar ūdeni, kas paredzēts cilvēka patēriņam, jābūt ražotiem saskaņā ar labu ražošanas praksi.

     

    9

    Dep. O.Deņisovs

    Izslēgt 9. panta pirmo daļu.

    Neatbalstīt

     

    (2) (Izslēgta ar 12.09.2002. likumu).

     

             

    (3) Materiāli un priekšmeti, kas nonāk saskarē ar pārtiku, normālos vai paredzamos lietošanas apstākļos nedrīkst pārtikā radīt ķīmiskas, bioloģiskas vai fizikālas izmaiņas, kuras var:

    1) nodarīt kaitējumu cilvēka veselībai, dzīvībai vai videi;

    2) izraisīt nevēlamas izmaiņas pārtikas produktu sastāvā;

    3) pasliktināt organoleptiskās, ar cilvēka maņu orgāniem uztveramās pārtikas īpašības.

             

    11.pants. Dzeramajam ūdenim, kā arī ūdenim, kuru izmanto pārtikas apritē vai ar pārtiku saistītā inventāra un iekārtu mazgāšanai, kā arī ledum, ko izmanto tiešā dzesēšanā, jāatbilst spēkā esošo normatīvo aktu prasībām, izņemot svaigu zivju apstrādi atklātā jūrā, kur pārtikas aprites tehnoloģiskajos procesos var izmantot arī attīrītu jūras ūdeni.

     

             
       

    10

    Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

    Papildināt likumu ar 11. prim pantu šādā redakcijā:

    “11. prim pants. Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā jodēto sāli izplata un izmanto pārtikas ražošanā. Mazumtirdzniecībā un sabiedriskajā ēdināšanā tiek izplatīts tikai jodētais sāls.”

    Neatbalstīt

     

    19.pants. (1) Labklājības ministrija veido un koordinē uztura politiku, kā arī atbild par pārtikas nekaitīguma vispārīgo prasību izstrādāšanu un atbilstošo normatīvo aktu projektu iesniegšanu Ministru kabinetam.

     

    11

    Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

    Veselības ministrijas parlamentārās sekretāre M.Bušmane

    Aizstāt 19. panta pirmajā daļā vārdus “Labklājības ministrija” ar vārdiem “Veselības ministrija”

    Atbalstīt

    4. 19. pantā:

    aizstāt pirmajā un ceturtajā daļā vārdus “Labklājības ministrija”(attiecīgā locījumā) ar vārdiem “Veselības ministrija”(attiecīgā locījumā);

    (2) Labklājības ministrs uztura politikas izstrādāšanai un koordinēšanai izveido konsultatīvu uztura padomi.

     

    12

    Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

    Veselības ministrijas parlamentārās sekretāre M.Bušmane

    Aizstāt 19. panta otrajā un trešajā daļā vārdus “labklājības ministrs” ar vārdiem “veselības ministrs”.

    Atbalstīt

    aizstāt otrajā un trešajā daļā vārdus “labklājības ministrs” ar vārdiem “veselības ministrs”.

    (3) Labklājības ministrs apstiprina ieteicamās Latvijas iedzīvotāju uzturnormas un veselīga uztura ieteikumus.

             

    (4) Labklājības ministrijas Valsts sanitārā inspekcija kontrolē pa ūdensapgādes sistēmām iedzīvotājiem piegādātā dzeramā ūdens atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.

     

    13

    Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

    Veselības ministrijas parlamentārās sekretāre M.Bušmane

    Aizstāt 19. panta ceturtajā daļā vārdus “Labklājības ministrijas” ar vārdiem “Veselības ministrijas”

    Atbalstīt

     

    (5) Dzeramā ūdens monitoringa un kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets.

             
       

    14

    Veselības ministrijas parlamentārās sekretāre M.Bušmane

    Papildināt 19. pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

    “(6) Veselības ministrs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā nosaka dzeramajam ūdenim pazeminātas nekaitīguma vai kvalitātes prasības konkrētajā ģeogrāfiskajā teritorijā.”

    Neatbalstīt

     

    20.pants. Latvijas Pārtikas centrs ir Labklājības ministrijas pārraudzībā esoša institūcija. Tas darbojas saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu. Latvijas Pārtikas centra galvenie uzdevumi ir šādi:

     

    15

    Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

    Aizstāt 20. pantā vārdus “Labklājības ministrijas” ar vārdiem “Veselības ministrijas”.

    Atbalstīt

    5. Aizstāt 20. pantā vārdus “Labklājības ministrijas” ar vārdiem “Veselības ministrijas”.

    21. pants.

             

    (2) Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas ir:

             

    5) pēc eksportētājuzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pieprasījuma apliecināt atbilstību savas kompetences ietvaros;

     

    16

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Izteikt 21. panta otrās daļas 5. punktu šādā redakcijā:

    “5) pēc kompetentas valsts institūcijas vai eksportētājuzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pieprasījuma apliecināt atbilstību savas kompetences ietvaros;”

     

     

     

    Atbalstīt

    6. 21. panta otrajā daļā:

    izteikt 5. punktu šādā redakcijā:

    “5) pēc kompetentas valsts institūcijas vai eksportētājuzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pieprasījuma apliecināt atbilstību savas kompetences ietvaros;”

    8) uzraudzīt un kontrolēt ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu un cilmes vietu nosaukumu aizsardzību;

     

    17

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Izteikt 21. panta otrās daļas 8. punktu šādā redakcijā:

    “8) uzraudzīt un kontrolēt ģeogrāfiskas izcelsmes norāžu ,cilmes vietu nosaukumu un īpaša rakstura sertifikāta aizsardzību;”

    Atbalstīt

    izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

    “8) uzraudzīt un kontrolēt ģeogrāfiskas izcelsmes norāžu ,cilmes vietu nosaukumu un īpaša rakstura sertifikāta aizsardzību;”

    22.pants. (1) (Izslēgta ar 13.12.2001. likumu).

    (2) Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonām savas kompetences ietvaros, uzrādot dienesta apliecību, ir tiesības:

             

    1) bez iepriekšēja brīdinājuma apmeklēt jebkuru pārtikas uzņēmumu, pieprasīt dokumentus un informāciju, iepazīties ar materiāliem, ņemt dokumentu kopijas un izrakstus no dokumentiem, kā arī veikt nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu pārtikas aprites valsts uzraudzību un kontroli;

             

    2) saskaņā ar normatīvajiem aktiem ņemt paraugus un nosūtīt tos pārbaudei uz attiecīgu akreditētu laboratoriju. Ja ir konstatēta neatbilstība normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, pārtikas uzņēmums sedz visus pārbaudes izdevumus;

             

    3) uzraudzīt un kontrolēt personāla obligāto veselības pārbaužu periodiskumu un apjomu un to, kā personāls ievēro higiēnas prasības, mērinstrumentu uzrādīto lielumu nolasīšanu pārtikas uzņēmumā, kā arī šā likuma 23.pantā minētos objektus;

             

    4) saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem līdz apstākļu pilnīgai noskaidrošanai apturēt pārtikas uzņēmuma darbību vai pārtikas izplatīšanu, atzīt pārtiku par izplatīšanai nederīgu un izņemt no apgrozības, ja radušās pamatotas aizdomas par tās kaitīgumu cilvēka veselībai, dzīvībai vai videi;

             

    5) ja nepieciešams, sagatavot tiesībaizsardzības iestādēm materiālus vainīgo personu saukšanai pie kriminālatbildības;

    6) ja nepieciešams, savu uzdevumu veikšanas nodrošināšanai pieaicināt tiesībaizsardzības iestāžu darbiniekus;

             

    7) ja kāds no pārtikas partijas produktiem neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, atzīt visu viena veida vai šķiras pārtikas partiju, sūtījumu vai pievedumu par neatbilstošu prasībām, izņemot gadījumu, kad pilnīga pārtikas analīze apliecina pārējās pārtikas atbilstību prasībām.

             

    (3) Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir tiesīgas saukt vainīgās personas pie administratīvās atbildības.

             

    (4) Ja notikusi vai ir iespējama pārtikas izraisīto slimību vai saindēšanās masveida izplatība, valsts galvenais pārtikas un veterinārais inspektors nosaka pārtikas aprites ierobežojumus.

             

    (5) Ja rodas draudi cilvēka dzīvībai vai veselībai, valsts galvenais pārtikas un veterinārais inspektors ir tiesīgs noteikt ierobežojumus vai aizliegumus pārtikas ievešanai Latvijā.

             
       

    18

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Papildināt 22. pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

    “(6) Sanitārās robežinspekcijas amatpersonas ir tiesīgas nosūtīt preču un produktu kravas padziļinātai kontrolei uz atbilstoši aprīkotām kontroles vietām, ja krava transportlīdzekļī novietota tā, ka nav iespējama piekļūšana visām tās daļām un robežkontroles punktā nav iespējams veikt pilnīgu vai daļēju kravas izkraušanu vai kontroles laikā nav iespējams nodrošināt konkrētai kravai atbilstošus apstākļus, izņemot, ja pārtikas preču kravas ved tranzītā caur valsts teritoriju no viena robežkontroles punkta uz citu robežkontroles punktu, šo kravu nepārkraujot un neuzglabājot.

    Atbalstīt daļēji

     
         

    Kravas īpašnieks vai viņa pilnvarotā persona sedz visus ar padziļināto kontroli saistītos izdevumus ( tajā skaitā kravas izkraušanu un iekraušanu), ja nav iespējama brīva piekļūšana visām kravas daļām vai kontroles laikā konstatē neatbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prašibām.”

       
       

    19

    Dep. O.Deņisovs

    Papildināt 22. pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

    “(6) Sanitārās robežinspekcijas amatpersonas ir tiesīgas nosūtīt preču un produktu kravas padziļinātai kontrolei uz atbilstoši aprīkotām kontroles vietām robežinspekcijas amatpersonas klātbūtnē, ja krava transportlīdzeklī novietota tā, ka nav iespējama piekļūšana visām tās daļām, un robežkontroles punktā nav iespējams veikt pilnīgu vai daļēju kravas izkraušanu vai kontroles laikā nav iespējams nodrošināt konkrētai kravai atbilstošus apstākļus.

    Atbalstīt daļēji

     
         

    Ja padziļināto kontroli veic, ievērojot šā panta noteikumus un kontroles laikā ir konstatēta neatbilstība normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, kravas īpašnieks vai viņa pilnvarotā persona ir atbildīga šā likuma ietvaros.

    Padziļinātā pārbaude jāveic 24 stundu laikā.”

     

     

       
       

    20

    Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

    Papildināt 22. pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

    “(6) Sanitārās robežinspekcijas amatpersona ir tiesīga ,ja nepieciešams, preču un produktu kravas nosūtīt padziļinātai kontrolei uz attiecīgi aprīkotām kontroles vietām. Kravas īpašnieks vai viņa pilnvarotā persona sedz visus ar padziļināto kontroli saistītos izdevumus (to skaitā par kravas izkraušanu un iekraušanu), ja kontroles laikā tiek konstatēta neatbilstība normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.”;

     

     

    Atbalstīt

    7. 22. pantā:

    papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

    “(6) Sanitārās robežinspekcijas amatpersona ir tiesīga ,ja nepieciešams, preču un produktu kravas nosūtīt padziļinātai kontrolei uz attiecīgi aprīkotām kontroles vietām. Kravas īpašnieks vai viņa pilnvarotā persona sedz visus ar padziļināto kontroli saistītos izdevumus (to skaitā par kravas izkraušanu un iekraušanu), ja kontroles laikā tiek konstatēta neatbilstība normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.”;

       

    21

    Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

    Papildināt 22. pantu ar septīto daļu šādā redakcijā:

    “(7) Atzinumu par padziļinātās kontroles rezultātiem Sanitārās robežinspekcijas amatpersona sniedz 24 stundu laikā no kontroles uzsākšanas brīža.”

    Atbalstīt

    papildināt pantu ar septīto daļu šādā redakcijā:

    “(7) Atzinumu par padziļinātās kontroles rezultātiem Sanitārās robežinspekcijas amatpersona sniedz 24 stundu laikā no kontroles uzsākšanas brīža.”

    23.pants. Valsts uzraudzībai un kontrolei tiek pakļauti:

             

    1) pārtikas uzņēmumu telpas, teritorija, transportlīdzekļu, mašīnu un iekārtu stāvoklis un izmantošana;

             

    2) izejmateriāli, sastāvdaļas, tehnoloģiskie līdzekļi un citi produkti, kurus izmanto pārtikas produktu sagatavošanā un ražošanā; pusfabrikāti un gatavie produkti, kā arī materiāli un priekšmeti, kas nonāk saskarē ar pārtiku;

             

    3) pārtikas apritē izmantojamo ķīmisko vielu glabāšana, lietošana un to iespējamās atliekas pārtikā;

             

    4) pārtikas uzņēmuma iekšējā kvalitātes kontroles un uzraudzības sistēma;

             

    5) pārtikas produktu marķēšana un reklamēšana.

     

     

             
     

    papildināt likuma 23.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

    “6) Sanitārās robežinspekcijas amatpersonas ir tiesīgas nosūtīt preču un produktu kravas padziļinātai kontrolei uz atbilstoši aprīkotām kontroles vietām, ja krava transportlīdzeklī novietota tā, ka nav iespējama piekļūšana visām tās daļām un robežkontroles punktā nav iespējams veikt pilnīgu vai daļēju kravas izkraušanu vai kontroles laikā nav iespējams nodrošināt konkrētai kravai atbilstošus apstākļus.

    Ja padziļināto kontroli veic, jo nav iespējama brīva piekļūšana visām kravas daļām, vai kontroles laikā ir konstatēta neatbilstība normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, kravas īpašnieks vai viņa pilnvarotā persona sedz visus ar kravas izkraušanu un kontroli saistītos izdevumus.”

    22

    Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

    Izslēgt 23. panta papildināšanu ar sesto daļu ( pirmā lasījuma redakcija).

    Atbalstīt

     

    25.pants. Epidēmiju, epizootiju un masveida toksikožu, kā arī to izcelšanās draudu gadījumos ekskluzīvas tiesības pārtikas aprites valsts uzraudzībā un kontrolē saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem ir Labklājības ministrijas un Zemkopības ministrijas pārraudzībā un pakļautībā esošajām institūcijām.

             

    Pārejas noteikumi

    1. Pārtikas uzņēmumu atzīšanu pilnvarotā kompetentā institūcijā un reģistrāciju speciālajā pārtikas uzņēmumu reģistrā uzsākt pēc Ministru kabineta noteikumu pieņemšanas par pārtikas uzņēmumu atzīšanas un reģistrācijas kārtību šajos noteikumos paredzētajā termiņā.

             

    2. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums "Par pārtikas aprites kārtību un uzraudzību" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 14.nr.; 1997, 3.nr.).

             

    3. Ministru kabinets:

    1) līdz 2002.gada 31.decembrim izdod noteikumus, kas reglamentē prasības pārtikas ievešanai valstī, izvešanai no tās un tranzīta pārvadājumiem, kontroles kārtību uz valsts robežas kontroles punktos, brīvajās zonās, brīvajās noliktavās un muitas noliktavās un kontrolei pakļauto preču sarakstu;

     

    23

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 1. apakšpunktā skaitli “2002”ar skaitli “2003”.

    Atbalstīt

    8. Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 1. apakšpunktā skaitli “2002”ar skaitli “2003”.

    2) līdz 2002.gada 31.decembrim izdod noteikumus, kas reglamentē prasības iekārtojumam kontroles punktos, kuros veic pārtikas sanitāro robežkontroli, un kontroles punktu atzīšanas kārtību;

     

    24

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 2. apakšpunktā skaitli “2002”ar skaitli “2003”.

    Atbalstīt

    9.Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 2. apakšpunktā skaitli “2002”ar skaitli “2003”.

    3) līdz 2002.gada 31.decembrim izdod noteikumus, kas reglamentē kārtību, kādā maksā par šajā likumā noteiktajām valsts uzraudzības un kontroles darbībām, un Pārtikas un veterinārā dienesta sniegto maksas pakalpojumu veidus;

     

    25

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 3. apakšpunktā skaitli “2002”ar skaitli “2003”.

    Atbalstīt

    10.Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 3. apakšpunktā skaitli “2002”ar skaitli “2003”.

    4) līdz 2002.gada 31.decembrim izdod noteikumus, kas reglamentē kvalitātes un klasifikācijas prasības atsevišķām pārtikas produktu grupām un kārtību, kādā novērtējama attiecīgo produktu atbilstība šīm prasībām;

     

     

    26

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Izslēgt pārejas noteikumu 3. punkta 4. apakšpunktu.

    Atbalstīt

    11.Izslēgt pārejas noteikumu 3. punkta 4. apakšpunktu.

    5) līdz 2002.gada 31.decembrim izdod noteikumus, kas reglamentē prasības references laboratorijām un references laboratoriju pilnvarošanas kārtību;

     

    27

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 5. apakšpunktā skaitļus un vārdus “2002. gada 31. decembrim”ar skaitļiem un vārdiem “2005. gada 1. janvārim”.

    Daļēji atbalstīt

     
       

    28

    Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

    Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 5. apakšpunktā skaitļus un vārdus “2002. gada 31. decembrim”ar skaitļiem un vārdiem “2004. gada 1. jūlijam”.

     

    Atbalstīt

    12. Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 5. apakšpunktā skaitļus un vārdus “2002. gada 31. decembrim”ar skaitļiem un vārdiem “2004. gada 1. jūlijam”.

    6) līdz 2002.gada 31.decembrim izdod noteikumus, kas reglamentē dzeramā ūdens monitoringa un kontroles kārtību;

     

    29

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Izslēgt pārejas noteikumu 3. punkta 6. apakšpunktu.

    Atbalstīt

    13. Izslēgt pārejas noteikumu 3. punkta 6. apakšpunktu.

    7) līdz 2002.gada 31.martam izdod noteikumus “Pārtikas uzņēmumu novērtēšanas, atzīšanas un reģistrācijas kārtība”;

     

    30

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Izslēgt pārejas noteikumu 3. punkta 7. apakšpunktu.

     

     

    Atbalstīt

    14. Izslēgt pārejas noteikumu 3. punkta 7. apakšpunktu.

    8) līdz 2003.gada 1.martam izdod noteikumus, kas reglamentē prasības attiecībā uz mājas apstākļos ražotas pārtikas ražošanu un izplatīšanu;

     

    31

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 8. apakšpunktā skaitļus un vārdus “2003. gada 1. martam”ar skaitļiem un vārdiem “2004. gada 1. maijam”.

    Atbalstīt daļēji

     
       

    32

    Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

    Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 8. apakšpunktā skaitļus un vārdus “2003. gada 1. martam”ar skaitļiem un vārdiem “2004. gada 1. janvārim”.

    Atbalstīt

    15. Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 8. apakšpunktā skaitļus un vārdus “2003. gada 1. martam”ar skaitļiem un vārdiem “2004. gada 1. janvārim”.

    9) līdz 2003.gada 1.martam izdod noteikumus, kas reglamentē pārtikas apritei nepieciešamos pavaddokumentus;

     

    33

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Izslēgt pārejas noteikumu 3. punkta 9. apakšpunktu.

    Neatbalstīt

     
       

    34

    Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

    Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 9. apakšpunktā skaitļus un vārdus “2003. gada 1. martam”ar skaitļiem un vārdiem “2004. gada 1. maijam”.

    Atbalstīt

    16. Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 9. apakšpunktā skaitļus un vārdus “2003. gada 1. martam”ar skaitļiem un vārdiem “2004. gada 1. maijam”.

    10) līdz 2003.gada 1.jūnijam izdod noteikumus, kas reglamentē prasības attiecībā uz pārtikas apriti;

     

    35

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Izslēgt pārejas noteikumu 3. punkta 10. apakšpunktu.

    Atbalstīt

    17. Izslēgt pārejas noteikumu 3. punkta 10. apakšpunktu.

    11) līdz 2003.gada 1.jūnijam nosaka kārtību, kādā paškontroles sistēmas ietvaros konstatējis pārtikas neatbilstību obligātajām nekaitīguma prasībām, uzņēmums informē par to Pārtikas un veterināro dienestu.

     

    36

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Izteikt pārejas noteikumu 3. punkta 11. apakšpunktu šādā redakcijā:

    “11) līdz 2004. gada 1. maijam izdod noteikumus, kas nosaka ātrās reaģēšanas sistēmas darbību.”

     

     

     

     

     

    Atbalstīt

    18. Izteikt pārejas noteikumu 3. punkta 11. apakšpunktu šādā redakcijā:

    “11) līdz 2004. gada 1. maijam izdod noteikumus, kas nosaka ātrās reaģēšanas sistēmas darbību.”

       

    37

    Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

    Papildināt pārejas noteikumu 3. punktu ar 12. apakšpunktu šādā redakcijā:

    “12) līdz 2004. gada 1. martam izdod noteikumus, kas reglamentē jodētā sāls izmantošanas pārtikas rašošanā un izplatīšanas kārtību.”

    Neatbalstīt

     

    4. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu izdošanai ir spēkā Ministru kabineta 2001.gada 6.marta noteikumi nr.106 “Pārtikas uzņēmumu atzīšanas un reģistrācijas kārtība”, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu, bet ne ilgāk kā līdz 2002.gada 31.martam.

     

     

             

    5. Šā likuma 21.panta otrās daļas 8.punkts stājas spēkā pēc attiecīgu grozījumu izdarīšanas likumā “Par preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm”.

     

    38

    Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua

    Izslēgt pārejas noteikumu 5. punktu.

    Atbalstīt

    19. Izslēgt pārejas noteikumu 5. punktu.

    6. Šā likuma 21.panta otrās daļas 2.punkts un 21.1 panta piektā daļa attiecībā uz valsts uzraudzību un kontroli brīvajās noliktavās stājas spēkā 2002.gada 1.jūlijā.

             

    7. Atzīšana, kas pārtikas uzņēmumiem veikta saskaņā ar Ministru kabineta 2001.gada 6.marta noteikumiem nr.106 “Pārtikas uzņēmumu atzīšanas un reģistrācijas kārtība”, uzskatāma par spēkā esošu.

             

    8. Pārtikas uzņēmumiem (izņemot tos, kuriem ir piešķirts atzīšanas numurs saskaņā ar Ministru kabineta 2001.gada 6.marta noteikumiem nr.106 “Pārtikas uzņēmumu atzīšanas un reģistrācijas kārtība”), kuri iesaistījušies pārtikas apritē līdz šā likuma 5.panta ceturtajā daļā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, aizliegts piedalīties pārtikas apritē, ja tie nav pieteikušies Pārtikas un veterinārajā dienestā līdz 2003.gada 1.janvārim. Ja pārtikas uzņēmumi, kuru darbības veids minēts šā likuma 5.panta pirmajā daļā, ir valsts uzraudzībā un kontrolē un atbilst normatīvo aktu prasībām, Pārtikas un veterinārais dienests tiem piešķir atzīšanas numuru. Pārtikas uzņēmumus, kuru darbības veids nav minēts šā likuma 5.panta pirmajā daļā, reģistrē Pārtikas un veterinārais dienests, piešķirot tiem reģistrācijas numuru.

             

    9. Pārtikas uzņēmumi, kuri vēlas iesaistīties pārtikas apritē līdz šā likuma 5.panta ceturtajā daļā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, darbību drīkst uzsākt tikai pēc tam, kad saņemta Pārtikas un veterinārā dienesta atļauja.

     

             

    10. Pārtikas uzņēmumi, kuri nav iesaistījušies pārtikas apritē līdz šā likuma 5.panta ceturtajā daļā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, darbību drīkst uzsākt tikai pēc pārtikas uzņēmuma atzīšanas vai reģistrācijas numura saņemšanas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.