LIKUMPROJEKTS

 

 

Grozījums likumā “Pārtikas aprites uzraudzības likums”

 

 

 

Izdarīt likumā “Pārtikas aprites uzraudzības likums” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,1998, nr.7.; 2002, .nr.2.; 2002, nr.20.) grozījumu un papildināt likuma 23.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

“6) Sanitārās robežinspekcijas amatpersonas ir tiesīgas nosūtīt preču un produktu kravas padziļinātai kontrolei uz atbilstoši aprīkotām kontroles vietām, ja krava transportlīdzeklī novietota tā, ka nav iespējama piekļūšana visām tās daļām un robežkontroles punktā nav iespējams veikt pilnīgu vai daļēju kravas izkraušanu vai kontroles laikā nav iespējams nodrošināt konkrētai kravai atbilstošus apstākļus.

Ja padziļināto kontroli veic, jo nav iespējama brīva piekļūšana visām kravas daļām, vai kontroles laikā ir konstatēta neatbilstība normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, kravas īpašnieks vai viņa pilnvarotā persona sedz visus ar kravas izkraušanu un kontroli saistītos izdevumus.”

 

 

 

Normatīvā akta projekta

“Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Pārtikas aprites uzraudzības likumā Pārtikas un veterinārā dienesta Sanitārās robežinspekcijas amatpersonām, veicot kontroli, uz valsts robežas nav dotas tiesības nosūtīt pārtikas preču kravas padziļinātai kontrolei. Kā arī Pārtikas aprites uzraudzības likumā nav noteikti gadījumi, kad Pārtikas un veterinārā dienesta Sanitārās robežinspekcijas amatpersonām ir tiesības pieņemt lēmumu nosūtīt kravu uz padziļināto kontroli.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts “Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā”:

1) Pārtikas un veterinārā dienesta Sanitārās robežinspekcijas amatpersonām dod tiesības nosūtīt pārtikas preču kravu uz padziļināto kontroli;

2) nosaka gadījumus, kuros Pārtikas un veterinārā dienesta Sanitārās robežinspekcijas amatpersonas ir tiesīgas nosūtīt kravas uz padziļināto kontroli;

3) nosaka gadījumus, kad kravas īpašnieks vai viņa pilnvarota persona sedz izdevumus, kas saistīti ar kravas padziļināto kontroli.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Uzlabosies tirgus dalībnieku iespējas veikt ekonomisko darbību godīgas konkurences apstākļos, attīstot vienlīdzīgu konkurenci iekšējā tirgū.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts ir izstrādāts ar mērķi, lai pārtika, kas nav nekaitīga un neatbilst normatīvo aktu prasībām, netiktu ievietota tirgū, tādējādi nodrošinot iekšējā tirgus pareizu darbību un patērētāju aizsardzību.

3. Sociālo seku izvērtējums

-

4. Ietekme uz vidi

-

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

tūkst. latu

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

2003

2004

2005

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

-

-

-

-

-

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

-

-

-

-

-

3. Finansiālā ietekme

Likumprojekta “Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā” īstenošana neprasa papildus resursus no valsts budžeta un pašvaldību budžetiem. Izdevumus, kas saistīti padziļinātās kontroles veikšanu, gadījumos, kad kontroles laikā ir konstatēta pārtikas preču neatbilstība normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, segs kravas īpašnieks vai tā pilnvarota persona.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

-

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

-

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

-

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Nodrošinās vienu no galvenajiem principiem, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 28.janvāra Regulas 178/2002, ar ko paredz vispārīgus pārtikas aprites tiesību aktu principus un prasības, izveidot Eiropas Pārtikas nekaitīguma iestādi un paredz procedūras saistībā ar pārtikas nekaitīgumu.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

-

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

-

4. Atbilstības izvērtējums

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

(atbilst/neatbilst)

Komentāri

       
 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Mazo gaļas ražotāju un gaļas pārstrādātāju asociāciju, Latvijas gaļas ražotāju un gaļas pārstrādātāju asociāciju, Latvijas Piensaimnieku centrālo savienību.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Mazo gaļas ražotāju un gaļas pārstrādātāju asociācija, Latvijas gaļas ražotāju un gaļas pārstrādātāju asociācija un Latvijas Piensaimnieku centrālā savienība atbalsta likumprojekta redakciju.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

-

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

-

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likumprojekta īstenošanai nav nepieciešams izveidot jaunas institūcijas, kā arī nav nepieciešama esošo institūciju funkciju paplašināšana. Pārtikas un veterinārā dienesta Sanitārās robežinspekcijas amatpersonas veiks pārtikas preču kravu padziļināto kontroli.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Publicējot likumprojektu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Noteikumu projekts neierobežo indivīda tiesības.