Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Sodu reģistra likumā

Izdarīt Sodu reģistra likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 22.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 10.pantu ar 13.punktu šādā redakcijā:

"13) ziņas par personas datu maiņu (datums, vecie un jaunie dati)."

2. Papildināt 13.panta pirmo daļu ar 10.punktu šādā redakcijā:

"10) iestādes (amatpersonas), kuras sastāda protokolu par administratīvo pārkāpumu."

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta “Grozījumi Sodu reģistra likumā” anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sodu reģistra likuma 1.pantā ir definēts, ka likuma mērķis ir izveidot vienotu uzskaiti par noziedzīgus nodarījumus un administratīvos pārkāpumus izdarījušām personām, kā arī nodrošināt iespēju valsts un pašvaldību iestādēm un citām ieinteresētām personām noteiktā kārtībā iegūt informāciju par Sodu reģistrā iekļautajām ziņām.

Patreiz Sodu reģistra likuma 13.pants nosaka, ka ziņas Sodu reģistram iesniedz iestādes, kuras ir tiesīgas izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas. Šī iemesla dēļ Sodu reģistram pilnībā netiek iesūtītas ziņas par to iestāžu sastādītiem protokoliem, kuras administratīvo pārkāpumu lietas neizskata, un tikai nosūta tos izskatīšanai citām institūcijām.

Likuma 2.pants nosaka informācijas apjomu, kas tiek apkopota, apstrādāta un glabāta Sodu reģistrā. Par administratīvajiem pārkāpumiem tā ir par personām, kurām piemēroti administratīvie sodi. Lai sasniegtu Sodu reģistra likuma mērķi, Sodu reģistram nosūtāma arī informācija par sastādītajiem administratīvajiem protokoliem arī pirms lietas izskatīšanas, jo tas ir svarīgi piemērojot administratīvo sodu, ja izdarīti vairāki administratīvie pārkāpumi (Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 35.pants) vai Krimināllikums paredz, ka par atkārtoti gada laikā izdarītu pārkāpumu ierosināma krimināllieta.

Sodu reģistrā nepieciešams iekļaut arī ziņas par personas datu maiņu. Tas ir nepieciešams, lai identificētu personu, kura izdarot pārkāpumu, var iesniegt vecos personas datus. Kā arī, lai varētu sasaistīt personai iepriekš piemērotos administratīvos sodus ar piemērotiem sodiem pēc personas datu maiņas.

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

Grozījumi Sodu reģistra likumā paredz papildināt to ar normām:

  1. kas noteiks, ka ziņas Iekšlietu ministrijai iekļaušanai Sodu reģistrā sniedz arī iestādes (amatpersonas), kuras tikai sastāda administratīvos protokolus ;
  2. kas noteiks, ka par administratīvo pārkāpumu izdarījušo personu Sodu reģistrā iekļaujamas arī ziņas par personas datu maiņu.

Sodu reģistram iestādes, kuras sastāda administratīvos protokolus, nosutīs informāciju par personām, par kuru rīcību tiks sastādīts administratīvais protokols.

 

 

3. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz valsts budžeta un pašvaldības budžetiem

 

(tūkst.latu)

Rādītāji

Kārtējais

gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji

piecu

gadu

laikā

pēc

kārtējā

gada

1

2

3

4

5

6

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansu ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

1

2

3

4

5

6

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā

pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz

spēkā esošo tiesību normu sistēmu

  1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

V. Kādam Latvijas starptautiskajām saistībām

atbilst normatīvais akts

  1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības

Pakāpe

(atbilst/

neatbilst)

Komentāri

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

VI. Kādas konsultācijas notikušas,

sagatavojot normatīvā akta projektu

1.Ar kurām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kādi ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldības puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas institūcijas netiks radītas

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Laikraksts “Latvijas Vēstnesis”, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS) un citi masu saziņas līdzekļi un sistēmas

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds var aizstāvēt savas tiesības vispārējā administratīvā procesa noteiktajā kārtībā

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

Ministrs M.Gulbis

 

 

 

07.02.2003. 15:50

1010

 

J.Stukāns

7208244, Juris.Stukans@ic.iem.gov.lv

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktores

pienākumu izpildītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

J.Rekšņa

I.Šnepsta

T.Stragova

J.Stukāns