Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījums likumā
"Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju"

Izdarīt likumā "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 20.nr.; 1997, 10.nr.; 1998, 2., 7., 23.nr.; 2000, 13.nr.; 2001, 2., 12.nr.; 2002, 16.nr.) grozījumu un izteikt pārejas noteikumu 15.punktu šādā redakcijā:

"15. Šajā likumā noteiktās Privatizācijas aģentūras funkcijas Ministru kabinets ar rīkojumu ir tiesīgs nodot citām institūcijām."

 

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījums likumā

“Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju””

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

  

Likuma “Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju” Pārejas noteikumu 15.punktā paredzēts, ka šajā likumā minētās Privatizācijas aģentūras funkcijas Ministru kabinets nodod citai institūcijai pēc Privatizācijas aģentūras likvidācijas uzsākšanas (saskaņā ar 05.06.2001. spēkā stājušos likumu).

Minētā tiesību norma ir pretrunā ar likuma “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” Pārejas noteikumu 6.punktā noteikto, kas paredz, ka Ministru kabinets rīkojumu par Privatizācijas aģentūras likvidāciju var izdot tikai pēc Privatizācijas aģentūras funkciju nodošanas citām institūcijām (saskaņā ar 05.03.2002. spēkā stājušos likumu).

Privatizācijas aģentūra pilda likvidējamo maksātnespējīgo valsts uzņēmumu (statūtsabiedrību) administratora funkciju, kā arī kreditoru sapulces funkciju šajos uzņēmumos.

Tā kā valsts aģentūrai “Maksātnespējas administrācija” ir pienākums uzraudzīt maksātnespējas administratoru darbību, tad administratora funkcijas, ko pilda Privatizācijas aģentūra, nevar nodot valsts aģentūrai “Maksātnespējas administrācija”.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

  

 Likumprojekta mērķis ir novērst pretrunu starp tiesību normām.

Likumprojekts paredz izteikt jaunā redakcijā likuma “Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju” Pārejas noteikumu 15.punktu.

3. Cita informācija 

Kreditoru sapulces funkciju Privatizācijas aģentūra pilda, veicot maksātnespējīgo valsts uzņēmumu (statūtsabiedrību) privatizāciju ar likvidācijas metodi, tāpēc kreditoru sapulces funkcija ir nododama valsts

institūcijai, kas pārņems privatizācijas noteikumu izpildes kontroli.

  II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

  

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu  

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums 

 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi 

 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija  

 

  III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 1

 2

 3

 4

 5

 6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

  

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

   

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta

projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

   

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  

 1

 2

 3

 4

 5

 6

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai  

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

  

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija  

 

 

 

 

 

  IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

2. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas

mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt  

 Papildus normatīvie akti nav jāizdod.

2. Cita informācija  

 

  V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību 

 

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām  

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem  

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju  

 

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

  

 

 

 

5. Cita informācija 

 

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas  

 Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta) 

 

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis 

 Informācija par Privatizācijas aģentūras likvidāciju ir publicēta masu saziņas līdzekļos. Sabiedriskās domas pētījumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem 

 Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas  

 Likumprojekts neparedz jaunu valsts institūciju radīšanu.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu 

 Saskaņā ar likumu “Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo  

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Cita informācija  

 

 

 Ekonomikas ministrs J.Lujāns

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28.01.2003. 10:56

858

A.Bernāns

7013153, aivars.bernans@em.gov.lv

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

K.Gerhards

M.Līdumniece

V.Zvejs

A.Bernāns

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekonomikas ministrs

J.Lujāns