Saeimas Prezidijam

Saeimas Prezidijam

 

Pamatojoties uz Saeimas Kārtības ruļļa 79. pantu, Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija ir sagatavojusi un iesniedz Saeimai izskatīšanai likumprojektu “Grozījumi likumā ”Par zemes privatizāciju lauku apvidos” ” .

Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 51. pantu un 82. pantu komisija lūdz iekļaut minēto likumprojektu Saeimas 6. marta sēdes darba kārtībā un nodot to Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.

Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 86. pantu komisija lūdz virzīt minēto likumprojektu izskatīšanai pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā un iekļaut to 6. marta Saeimas sēdes darba kārtībā kā pēdējo punktu.

 

Pielikumā: 1) likumprojekts “Grozījumi likumā”Par zemes privatizāciju lauku apvidos””........lpp;

2) anotācija likumprojektam “Grozījumi likumā ”Par zemes privatizāciju lauku apvidos””........lpp;

 

Ar cieņu,

komisijas priekšsēdētājs

Indulis Emsis

 

 

 

Projekts

Grozījumi likumā “Par zemes privatizāciju lauku apvidos”.

Izdarīt likumā “Par zemes privatizāciju lauku apvidos” (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 32./33./34.nr.; 1993, 18./19. nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 1.nr.; 1995, 2.nr.; 1996, 1., 15.nr.; 1997, 2.nr., 2001., 22.nr) šādus grozījumus:

1. Izteikt 28.panta tekstu šādā redakcijā:

(1) Zemi var iegūt īpašumā saskaņā ar Civillikumu, šo likumu un citiem likumiem:

1) Latvijas Republikas pilsoņi;

2) Latvijas Republikas pastāvīgie iedzīvotāji, kuri vismaz 10 gadus nodzīvojuši Latvijā vai 5 gadus bijuši nodokļu maksātāji Latvijā ar ierobežojumu, kas minēts šī likuma 29.panta 5.punktā;

3) valsts un pašvaldības, valsts un pašvaldību uzņēmumi (statūtsabiedrības);

4) Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrētas statūtsabiedrība (komercreģistrā reģistrēta kapitālsabiedrība), kuras pamatkapitālā vairāk nekā puse pieder Latvijas Republikas pilsoņiem, valstij vai pašvaldībai, katram atsevišķi vai vairākiem šiem subjektiem kopā;

5) Latvijā reģistrētas reliģiskās organizācijas, kuru darbības laiks, skaitot no reģistrēšanas brīža Latvijas Republikā, ir ne mazāk kā trīs gadi;

6) Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā (komercreģistrā) reģistrēta publiska akciju sabiedrība, ja tās akcijas tiek kotētas fondu biržā.

7) Eiropas Savienības pilsoņi un Eiropas Savienības dalībvalstīs reģistrētas juridiskās personas 7 gadu laikā pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā ar ierobežojumiem, kas noteikti šī likuma 29.pantā.

(2) Citas fiziskās un juridiskās personas, kuras nav minētas šī panta pirmajā daļā, var iegūt zemi ar ierobežojumiem, kas noteikti šajā nodaļā.

2. Izteikt 29.panta tekstu šādā redakcijā:

Šā likuma 28.panta pirmās daļas 7.punktā un otrajā daļā minētās personas nevar iegūt īpašumā:

1) zemi valsts pierobežas joslā;

2) zemi dabas rezervātos un citu aizsargājamo teritoriju dabas rezervātu zonās;

3) zemi Baltijas jūras un Rīgas jūras līča krasta kāpu aizsargjoslā;

4) publisko ūdenstilpju un ūdensteču aizsargjoslās, izņemot nogabalus, kuros paredzēta apbūve atbilstoši pašvaldības teritorijas plānojumam;

5) lauksaimniecības un meža zemi, izņemot gadījumus, ja šī zeme 28.panta pirmās daļas 2. un 7.punktā un otrajā daļā minētajām personām ir bijusi pastāvīgā lietošanā vai nomā ne mazāk par trim gadiem un tikusi izmantota lauksaimniecības vai mežsaimniecības vajadzībām.

Pārejas noteikums.

Šī likuma 28.panta pirmās daļas 7.punktā minētās personas pēc 7 gadu pārejas perioda pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā var iegādāties zemi lauku apvidos bez ierobežojumiem.

 

 

 

 

Likumprojekta “Grozījumi likumā “Par zemes privatizāciju lauku apvidos””

anotācija

I. Kādēļ likums ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

Pagaidu pasākumu iestāšanās ES sarunu 4.sadaļa “Brīvā kapitāla kustība” nosaka, ka Latvijai būs tiesības 7 gadus pēc iestāšanās ES piemērot ierobežojumus citu valstu pilsoņiem un juridiskajām personām iegādāties lauksaimniecības zemi un mežus Latvijā.

2. Likumprojekta būtība

 

 

 

 

Likumprojektā tiek precizēts darījumu ar zemi lauku apvidos subjektu loks un noteikti nosacījumi lauksaimnieciski izmantojamās zemes un meža zemes iegūšanai īpašumā pārejas periodā (līdz 2010.gada 16.aprīlim).

 

II. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

Likums tieši šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Likums tieši šo jomu neskar.

IV. Kāda var būt likuma ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Grozījumi citos normatīvajos aktos nav nepieciešami.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Pagaidu pasākumu iestāšanās ES sarunu 4.sadaļai “Brīvā kapitāla kustība”.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar.

   

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu

Notikušas konsultācijas Saeimā pārstāvēto politisko spēku starpā.

   

VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde

Likuma izpilde neprasa jaunu valsts vai pašvaldības institūciju radīšanu, kā arī to funkciju paplašināšanu.

Ikviens savas tiesības var aizstāvēt saskaņā ar vispārējo normatīvajos aktos noteikto kārtību.