Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījums likumā "Par policiju"

Izdarīt likumā "Par policiju" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31./32.nr.; 1992, 37./38.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 13., 23.nr.; 1995, 2., 24.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 2., 8., 23.nr.; 1999, 12., 23.nr.; 2000, 14.nr.; 2001, 21.nr.; 2002, 2., 4., 16., 22.nr.; 2003, 2.nr.) šādu grozījumu:

Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:

"8.pants. Policijas starptautiskā sadarbība

Policija sadarbojas ar citu valstu policiju (miliciju), starptautiskajām organizācijām, savienībām vai kopienām, kā arī piedalās starptautiskajās misijās un operācijās saskaņā ar Latvijas Republikai saistošajiem starptautiskajiem līgumiem.

Kārtību, kādā policijas pārstāvjus norīko un nosūta dalībai starptautiskajās operācijas un misijās, kā arī to finansēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets."

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījums likumā “Par policiju””

anotācija

I Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums.

 

 

 

 

 

 

  

Kopš 1995.gada Valsts policija nosūta savus darbiniekus uz civilo policistu apmācības kursiem dalībai starptautiskajās misijās. Saistībā ar Latvijas Republikas izteikto vēlmi iestāties Eiropas Savienībā, jau šobrīd, mums kā kandidātvalstij, tiek izteikti piedāvājumi piedalīties dažāda veida starptautiskajās misijās, kurus policija iespēju robežās arī pieņem, lai veicinātu darbinieku izglītošanu un pieredzes bagātināšanu, kas ir visai būtiska policijas starptautiskās sadarbības jomā.

Šobrīd Valsts policija ir saņēmusi oficiālu uzaicinājumu dalībai Eiropas Savienības policijas misijā Bosnijā-Hercegovinā. ES Padomes 11.03.2002. apstiprinātajos Kopīgajos pasākumos 2002/210/CFSP paredzēts, ka policijas misijā piedalās NATO kandidātvalstis un EDSO dalībvalstis.

Tā kā Latvijas Republika ir ceļā uz iestāšanos Eiropas Savienībā (ES), tad ir visai daudz normatīvo aktu, kuros nepieciešams veikt grozījumus un papildinājumus, lai regulētu Latvijas Republikas sadarbību ar ES. Grozījums likumā “Par policiju” nepieciešams, lai Latvijas Republikā radītu tiesisku pamatu Valsts policijas darbinieku dalībai starptautiskajās misijās un operācijās.

Saskaņā ar ES un LR līguma projekta par LR dalību ESPM Bosnijā-Hercegovinā, LR nodrošina, ka uz ESPM komandētais personāls pilda savus pienākumus saskaņā ar Kopīgo pasākumu 2002/210/CFSP noteikumiem.

No 2002. līdz 2005.gadam starptautiskajā misijā iecerēts sūtīt četrus policijas darbiniekus ik gadu.

2. Normatīvā akta projekta būtība. 

Likumprojekts “Grozījums likumā “Par policiju”” izstrādāts, lai noregulētu policijas starptautisko sadarbību un deleģētu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā policijas darbinieki tiek nosūtīti starptautiskajās operācijās un misijās un šīs dalības finansēšanas kārtību.

3. Cita informācija.

 

 II Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi. 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums.  

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi. 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija.

 

 III Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 1

 2

 3

 4

 5

 6

Izmaiņas budžeta ieņēmumos.

 

0

0

0

0

2. Izmaiņas budžeta izdevumos.

 

 

196

211,3

211,3

208

3.Finansiālā ietekme. 

 

-196

-211,3

-211,3

-208

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai.

 

0

0

0

0

5.. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Nepieciešamie papildu izdevumi

Valsts policija

1100 - Atalgojumi

1140 – piemaksa policijas darbiniekiem* :

Kopā mēnesī: Ls 671 + Ls 735 +Ls 734 + Ls 708 = Ls 2 848
Kopā 11 mēnešos:

Ls 2 848 x 11 mēneši = Ls 31 328

Kopā gadā:

Ls 671 x 12 mēneši =Ls 8 052 Ls 735 x 12 mēneši =Ls 8 820

Ls 734 x 12 mēneši =Ls 8 808

Ls 708 x 12 mēneši =Ls 8 496

Ls 8 052 + Ls 8 820 +Ls 8 808 + Ls 8 496 = Ls 34 176

1200 - Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas:

Kopā mēnesī:

Ls 3 565 x 0,2409 = Ls 859

Kopā 11 mēnešos:

Ls 39 215 x 0,2409 = Ls 9 447

Kopā gadā:
Ls 42780 x 0,2409= Ls 10 306

1563 –Ēdināšanas izdevumi un 1459 – Pārējie pakalpojumi - dienas nauda**:
Kopā mēnesī:

4 cilvēki x 30 dienas x 40$ x 0,61 = Ls 2 928

Kopā 11 mēnešos:

Ls 2 928 x 11 mēneši = Ls 32 208

Kopā gadā:

Ls 2 928 x 12 mēneši = Ls 35 136

- Naktsmītnes izdevumi **:
 Kopā mēnesī:

4 cilvēki x 30naktis x117$x 0,61= Ls 8 564

Kopā 11 mēnešos:

Ls 8 564 x 11 mēneši = Ls 94 204

Kopā gadā:

Ls 8 564 x 12 mēneši = Ls 102 768

 - ceļa izdevumi :
4 cilv. x Ls 350 = Ls 1400

 

1400 - Pakalpojumu apmaksa:

dzīvības un veselības apdrošināšana
4 cilv. x Ls 1400 = Ls 5 600

vīzas noformēšana:

4 cilvēki x 50$ x 0,61 = Ls 122

 

1500 - Materiālu, energoresursu, ūdens un inv. vērtībā līdz Ls 50 par vienību iegāde:

ekipējums Ls 1500 - 1 cilv.

4 cilv. x Ls 1500 = Ls 6000

Dalības maksa:

25 000 eiro x 0,63 = Ls 15 750

Kopā mēnesī:

Ls 2 848 + Ls 859 + Ls 2 928 + Ls 8 564 = Ls 15 199

Kopā 11 mēnešos:

Ls 31 328 + Ls 9 447 + Ls 32 208 + Ls 94 204 + Ls 1400 + Ls 5 600 +Ls 122 + Ls 6 000 + Ls 15 750 =

Ls 196 059

Kopā gadā:

 Ls 34 176 + Ls 10 306 + Ls 35 136 + Ls 102 768 + Ls 1 400 + Ls 5 600 +Ls 122 +

Ls 6 000 + Ls 15 750 =

Ls 211 258

196

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

211,3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

211,3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

208

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Cita informācija.

* Aprēķinos piemēroti Ministru kabineta 20.06.1995. noteikumi Nr.158 “Noteikumi par kārtību, kādā veidojamas un finansējamas Latvijas Nacionālo bruņoto spēku vienības, kas piedalās starptautiskajās operācijās”. 

** Naktsmītnes un dienas naudas izdevumi tiks precizēti pēc
informācijas iegūšanas par reālajām izmaksām, kas jāsedz Latvijas
Republikai

Aprēķinos izmantots :

1 eiro = 0,63 Ls, 1 $ = 0,61Ls

 

 

 

 

 

  IV Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. 

Ministru kabineta noteikumu projekts tiks sagatavots, lai noteiktu kārtību, kādā policijas darbinieki tiks nosūtīti starptautiskajās operācijās vai misijās.

2. Cita informācija.

 

 V Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību. 

Dalība starptautiskās operācijās vai misijās notiek līguma starp Eiropas Savienību un attiecīgo valsti, ietvaros.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. 

 Tiek slēgti starptautiskie līgumi.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem.

 

 4. Atbilstības izvērtējums.

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.  

 Eiropas Savienības Padomes 2002.gada 11.martā apstiprinātie Kopīgie pasākumi 2002/210/CFSP par Eiropas Savienības Policijas misiju (ESPM), kas norāda, ka ESPM jānodrošina ilgtspējīgi policijas pasākumi.

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

 

5. Cita informācija.

 

VI Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas. 

 Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta). 

 

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis.  

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem. 

 Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija. 

 

 VII Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. 

Normatīvā akta izpildi nodrošinās jau esošās valsts institūcijas, jaunas institūcijas netiks radītas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā. akta ieviešanu.

Par normatīvā akta ieviešanu sabiedrība tiks informēta ar publikāciju oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo.

Normatīvais akts indivīda tiesības neierobežo.

4. Cita informācija.  

 

 

Iekšlietu ministrs M.Gulbis

Iekšlietu ministrs

Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs

Juridiskā departamenta direktora pienākumu izpildītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

M.Gulbis

R.Bluķis

I.Šnepsta

S.Poličuka

A.Marhels

07.01.2003. 15:39

1185

I.Ķēniņa

7075018, ilze.rudovica@vp.gov.lv