2002

2002.gada 27.decembrī Noteikumi Nr.576

Rīgā (prot. Nr.60 56.§)

Grozījumi Dzīvnieku aizsardzības likumā

Izdoti Latvijas Republikas

Satversmes 81.panta kārtībā

Izdarīt Dzīvnieku aizsardzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 2.nr.; 2002, 2.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 5.pantu ar piekto un sesto daļu šādā redakcijā:

"(5) Suni par bīstamu atzīst Pārtikas un veterinārais dienests Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

(6) Bīstamu suni aizliegts turēt personai, kura:

1) sodīta par uzbrukumu cilvēkam vai dzīvniekam, apdraudot cilvēka vai dzīvnieka veselību vai dzīvību;

2) pārkāpusi normatīvajos aktos noteiktās ieroču, munīcijas, sprāgstvielu, spridzināšanas ietaišu, speciālo līdzekļu un pirotehnisko izstrādājumu izmantošanas prasības;

3) sodīta par atrašanos alkohola, psihotropo vai narkotisko vielu iespaidā;

4) ir medicīnas iestāžu uzskaitē (reģistrā) sakarā ar alkoholismu, toksikomāniju vai narkomāniju vai kurai konstatēti psihiski traucējumi, vai kurai tādi ir bijuši konstatēti agrāk, un pastāv medicīniska prognoze, ka tie var atkārtoties;

5) nevar norādīt pastāvīgu dzīvesvietu."

2. Izteikt 10.panta 2.punktu šādā redakcijā:

"2) prasības mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai, testēšanai, apmācībai, tirdzniecībai un demonstrēšanai publiskās izstādēs, prasības bīstama suņa turēšanai, kā arī mājas (istabas) dzīvnieka īpašnieka un turētāja tiesības un pienākumus;".

3. Izteikt pārejas noteikumu 3.punktu šādā redakcijā:

 

"3. Ministru kabinets līdz 2003.gada 1.jūlijam:

1) apstiprina prasības mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai, testēšanai, apmācībai, tirdzniecībai un demonstrēšanai publiskās izstādēs, prasības bīstama suņa turēšanai, kā arī mājas (istabas) dzīvnieka īpašnieka un turētāja tiesības un pienākumus;

2) apstiprina Dzīvnieku aizsardzības ētikas padomes nolikumu, nosakot tās funkcijas un darbību."

 

 

Ministru prezidents E.Repše

 

 

Zemkopības ministrs M.Roze

 

 

 

Ministru kabineta noteikumu projekta “Grozījumi Dzīvnieku aizsardzības likumā”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Dzīvnieku aizsardzības likuma 10.panta 2.punkts uzdod Ministru kabinetam izdot noteikumus par mājas (istabas) dzīvnieku aizsardzību un noteikt labturības prasības šo dzīvnieku turēšanai, tirdzniecībai un demonstrēšanai publiskās izstādēs, kā arī mājas (istabas) dzīvnieka turētāja tiesības un pienākumus. Tā kā Dzīvnieku aizsardzības likumā dotais deleģējums neparedz Ministru kabinetam izdot noteikumus, kas reglamentē prasības bīstamu suņu turēšanai un suņu apmācību un testēšanu, kā arī Pārtikas un veterinārajam dienestam kā pārraudzībā esošai institūcijai funkcijas jānosaka likumā, Zemkopības ministrija veic grozījumus Dzīvnieku aizsardzības likumā. Tā kā Zemkopības ministrijas izstrādātais noteikumu projekts reglamentē jautājumus, kas nav ietverti Dzīvnieku aizsardzības likuma deleģējumā, minēto likumu ir nepieciešams grozīt Satversmes 81.panta kārtībā, lai Zemkopības ministrija varētu iesniegt Valsts kancelejā Ministru kabineta noteikumu projektu, kas reglamentē prasības mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai, testēšanai, apmācībai, tirdzniecībai un demonstrēšanai publiskās izstādēs, bīstama suņa turēšanai, kā arī mājas (istabas) dzīvnieka īpašnieka un turētāja tiesības un pienākumus.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Grozījumi Dzīvnieku aizsardzības likumā paplašina Ministru kabinetam noteikto deleģējumu izdot noteikumus, kas reglamentē prasības bīstamu suņu turēšanai un prasības suņu testēšanai un apmācībai, kā arī nosaka Pārtikas un veterinārā dienesta kompetenci atzīt suni par bīstamu.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Ministru kabineta noteikumu projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Ministru kabineta noteikumu projekts paredz Pārtikas un veterinārā dienesta kompetenci atzīt suni par bīstamu.

3. Sociālo seku izvērtējums

Ministru kabineta noteikumu projekta pieņemšanas rezultātā uzlabosies sociālās situācija, jo tiek deleģēts Ministru kabinetam izdot noteikumus, kas reglamentē bīstamo suņu turēšanu, kā arī suņu apmācību un testēšanu. Līdz ar to tiks uzlabota sabiedriskā drošība.

4. Ietekme uz vidi

Ministru kabineta noteikumu projekts šo jomu neskar

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

-

-

-

-

-

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

-

-

-

-

-

3. Finansiālā ietekme

-

-

-

-

-

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

-

-

-

-

-

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

-

-

-

-

-

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Tiks izdoti Ministru kabineta noteikumi, kas reglamentē mājas (istabas) dzīvnieku aizsardzības noteikumus un nosaka labturības prasības šo dzīvnieku turēšanai, prasības bīstama suņa turēšanai, prasības suņa testēšanai un apmācībai, labturības prasības tirdzniecībai un demonstrēšanai publiskās izstādēs, kā arī mājas (istabas) dzīvnieka turētāja tiesības un pienākumus.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Ministru kabineta noteikumu projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Ministru kabineta noteikumu projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Ministru kabineta noteikumu projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav notikušas

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Ministru kabineta noteikumu projektā paredzēto normu izpildi uzraudzīs un kontrolēs esošā valsts institūcija - Pārtikas un veterinārais dienests.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Ministru kabineta noteikumu projekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un periodiskajā izdevumā “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Pārtikas un veterinārā dienesta lēmumus var pārsūdzēt normatīvo aktu noteiktajā kārtībā.

 

Zemkopības ministrs M.Roze

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

L.Straujuma

S.Grigaļūna

S.Audzere

Z.Medne