2002

2002.gada 27.decembrī Noteikumi Nr.571

Rīgā (prot. Nr.60 51.§)

Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"

Izdoti Latvijas Republikas

Satversmes 81.panta kārtībā

1. Izdarīt likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1993, 34.nr.; 1995, 23., 24.nr.; 1997, 4.nr.; 1998, 2., 15.nr.; 1999, 22.nr.; 2001, 15., 23.nr.; 2002, 16.nr.) šādus grozījumus:

1.1. aizstāt visā likumā vārdu "finansu" ar vārdu "finanšu";

1.2. izteikt 27.pantu šādā redakcijā:

"27.pants. Pārcelšana citā amatā

Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu pārcelšanas kārtību nosaka Valsts civildienesta likums."

2. Noteikumi stājas spēkā ar 2003.gada 1.janvāri.

 

 

Ministru prezidents E.Repše

 

 

Tieslietu ministrs A.Aksenoks

 

 

 

 

Ministru kabineta noteikumu projekta

“Grozījums likumā „Par Valsts ieņēmumu dienestu”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1.Pašreizējās situācijas raksturojums

Likuma 27.pants nosaka Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu pārcelšanas kārtību citā atbilstošas kvalifikācijas kategorijas amatā , kas ir pretrunā ar grozījumiem Valsts civildienesta likumā. Minētie grozījumi paredz tiesības ierēdni, ievērojot noteiktus priekšnoteikumus, pārcelt gan augstākas, gan atbilstošas, gan arī zemākas kvalifikācijas ierēdņa amatā, tādējādi pēc būtības ieviešot civildienestā ideju, ka ierēdņa statuss nav automātiskas sekas kāda noteikta ierēdņa amata pildīšanai, bet gan dod tiesības atrasties un pildīt pienākumus dienestā (t.sk., arī citā amatā).

2. Normatīvā akta projekta būtība

No likuma tiek izslēgtas normas, kas ir pretrunā ar grozījumiem Valsts civildienesta likumā un likumā tiek paredzēts, ka Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu pārcelšanas kārtību nosaka Valsts civildienesta likums, jo Valsts civildienesta likumā noteiktā elastīgā pārcelšanas kārtība tiks attiecināta arī uz visiem specializētajiem dienestiem.

Ievērojot to, ka grozījumus Valsts civildienesta likumā ir plānots pieņemt steidzamības kārtībā, lai steidzami īstenotu Deklarācijā par valdības darbību paredzētās reformas efektīvas valsts pārvaldes organizēšanā, arī šos noteikumus ir nepieciešams pieņemt Latvijas Republikas Satversmes 81.panta kārtībā.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji 5 gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.-

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.-

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

   

 

 

 

 

   

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Nav nepieciešams.

   

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Izstrādājot projektu, ņemts vērā Eiropas Cilvēktiesību tiesas tiesneša E.Levita viedoklis.

   

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts iestādes netiek radītas. Tiek pārdalītas Valsts civildienesta pārvaldes kompetencē esošas funkcijas, tādējādi, pārdalot esošos valsts budžeta līdzekļus civildienesta kontroles nostiprināšanai, tiek radīti priekšnosacījumi efektīvai valsts civildienesta kontrolei.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Ierēdnim atbilstoši Valsts civildienesta likuma 4.panta 1.punktam ir tiesības vērsties Valsts civildienesta pārvaldē, lai pārsūdzētu nelikumīgus valsts iestāžu lēmumus vai pārbaudītu to likumību. Valsts civildienesta pārvaldes lēmumu var pārsūdzēt tiesā.

4. Cita informācija

 

 

Tieslietu ministrs A.Aksenoks

 

 

 

Tieslietu

ministrs

Valsts sekretāra vietā

valsts sekretāra vietniece

Valsts sekretāra vietnieks likumdošanas jautājumos

Valsts sekretāra biroja vecākā referente - palīdze

Atbildīgā persona

 

 

 

     

A.Aksenoks

M.Sauļūna

G.Kūtris

I.Brazauska

 

 

 

 

 

24.12.2002. 15:55

742

K.Nešpora

7036769 Kristine.Nespora@tm.gov.lv